maandag 24 augustus 2015

Zwangerschap week 21


Vorige week schreef ik nog dat ik meer energie begon te krijgen en deze week was daar niks meer van te merken. Ik lag door de weeks iedere avond rond half 10/10 uur op bed en voelde me s'ochtends als ik wakker werd al moe.


Moeheid:
Ik had van de week geruild op mijn werk ivm de crematie van mijn oom en de vrijdag middag werkte ik extra. Dit kon ik goed merken, want wat was ik moe! Ik ben gewoon de hele dagen door moe geweest en haal nergens energie uit. Slopend, maar zolang ik verder geen klachten zijn vind ik het wel prima. Ik zoek s'avonds gewoon op tijd mijn bedje op en mijn man houd er rekening mee, dus dat is wel fijn.

Nieuwe jas:
Ik ben op 3 januari uitgerekend en had van Jantina een zwangerschapsjas te leen gekregen, maar vond de mouwen toch net wat te lang. Mijn schoonzus had via via wel een tweedehands jas van Mamalicious en die kon ik voor €15,- overkopen. Ik heb hem zaterdag gepast en hij past perfect. Mijn buik kan er nog flink in groeien, maar ik kan hem nu ook al aan! Ik ben er heel blij mee en hoop dat ik hem tot het einde door kan dragen.


Buikband: 
Ik voel me in mijn werkshirt net een rolmops en ik lijk eerder dik dan zwanger, dus ik besloot om maandags mijn buikband te gaan dragen. Ik moest er wel aan wennen, maar kreeg er zoveel leuke reacties op! Ook krijg ik vaak de vraag of het een jongen is omdat de buikband blauw is. Dat is dan wel weer jammer ;)

Schopjes:
Deze week heb ik aan het eind van de week voor het eerst schopjes gevoeld. Ik voelde de baby al vrij vroeg (rond de 14 weken), maar dit was meer het vlindertjes gevoel en het gevoel dat er iets beweegt in je buik. Nu zijn het toch wel duidelijk schopjes! Ergens ben ik wel een beetje bang voor hoe dat op het eind zal zijn, want bij alle echo's gaven ze aan dat ze zo druk is. Zullen mijn ribben dat wel overleven?


Met welke week voelde jij de eerste echte schopjes?