maandag 3 augustus 2015

Zwangerschap week 18


Wat vliegt de tijd toch. Week 18 van de zwangerschap zit er alweer op en ik herinner me de positieve test nog als de dag van gister! In week 18 had ik een afspraak bij de verloskundige en heb ik mogelijk voor het eerst een heuse schop gevoeld!

Ik merk dat mijn misselijkheid iedere week wat minder begint te worden. Ik ben nu vooral in de ochtenden nog misselijk, maar door de dag heen eigenlijk niet meer. Wel heb ik nog steeds erg veel last van kokhals neigingen bij rare geurtjes.

Ook merk ik dat alles me onzeker maakt. De weegschaal geeft nu toch echt een plus aan en ik weet dat het erbij hoort, maar ik vind het wel lastig. Ook voel ik geen vlindertjes meer in mijn buik dartelen. Wel heb ik zaterdag avond een soort stroomstootje gehad en ik vraag me af of dat een trap was. Daarna heb ik het niet meer gevoeld, dus ik weet het niet.

Dinsdag moest ik naar de verloskundige! Ze nam mijn bloeddruk op wat weer prima was en vertelde me dat ik voor de 20 weken echo naar het ziekenhuis moet. Wederom iets wat me onzeker maakt. Ik weet dat het alleen maar is om de boel extra te controleren, maar ik heb het niet zien aankomen. De reden dat ik naar het ziekenhuis moet is omdat ik iets met mijn nieren heb. Ik kreeg hier rond mijn 14e last van en ze hebben naast dat de vorm van een van de nieren niet helemaal goed is nooit iets kunnen vinden. Op het eind hebben we nog even naar het hartje geluisterd en wederom trapte de kleine meid twee keer heel hard. Leuk!

Vrijdag heb ik met iemand van het werk gesproken over wanneer ik met verlof ga! Ik plak er een weekje vakantie voor aan, dus vanaf half november zal het gaan gebeuren. Ik vind het maar een gek idee en nu lijkt het nog ver weg, maar die 15 weken zijn zo voorbij! 


Wat vond jij van je 20 weken echo?