maandag 10 augustus 2015

Zwangerschap week 19


Volgende week ben ik alweer op de helft van de zwangerschap en wat vliegt de tijd zeg! Deze week voelde ik me aan het begin van de week nog wel goed, maar later in de week kreeg ik last van een kwaaltje wat een hoop teweeg heeft gebracht!
Ik ben deze week helemaal niet misselijk geweest en ook van maagzuur heb ik niet veel last gehad. In het begin voelde ik me dan ook vol energie. Helaas kreeg ik woensdag middag ineens hele erge last van mijn linker hak. Lopen was pijnlijk en ook de dag erna voelde ik dat! Ik probeerde overdag mijn linkervoet zoveel mogelijk te ontlasten door wat meer op rechts te steunen en dat heb ik in de avond gemerkt. Ik voelde een helse pijn in de rechterkant van mijn bekken en kon niet meer fatsoenlijk lopen. Gelukkig was de pijn de volgende ochtend bijna verdwenen en had ik enkel nog last van mijn hak. Ik draag nu speciale zolen in mijn schoenen en dan is het te doen met de pijn! Ik hoop dat het snel weer helemaal over is, want dit is maar lastig met een staand beroep.

Ook was ik door de pijn heel veel moe! Ik slaap slecht en ben in de ochtend al heel vroeg wakker. In de nacht van vrijdag op zaterdag was mijn man dan ook op de bank gaan slapen zonder dat ik het wist. Om 2 uur s'nachts heb ik hem er maar vanaf geplukt, want ik wil niet dat hij op de bank gaat liggen omdat ik slecht slaap. Dan doe ik dat zelf wel!

Op woensdag ben ik even bij mijn moeder geweest en ze had wederom wat leuks voor de baby gekocht. Echt super lief! Mijn moeder vind het natuurlijk ook geweldig om voor het eerst oma te worden en vertroeteld onze kleine meid nu al volop.

Ook kregen we de leverdatum voor de babykamer te horen! Over 2 weken! Ik kan niet wachten. Aanstaande donderdag hebben we de 20 weken echo. Een spannende dag!


Wat vond jou moeder ervan om oma te worden? 

2 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat je niet veel last hebt van de misselijkheid nu! Mijn moeder en ik gingen laatst voor mijn nicht die moeder is geworden babyspullen kopen. Zo leuk is dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo die slapeloze nachten. Tijdens mijn eerste zwangerschap toen ik al met zwangerschapsverlof ging, heb ik de dag en nacht ritme letterlijk omgedraaid. Mijn man uit bed, ik naar bed. 's Nachts zat ik boeken te lezen. Tijdens mijn tweede zwangerschap werd het nog erger. Dat is begonnen al voor de zwangerschapsverlof. Toen heb ik het ook maar "embraced" en ik probeerde het niet eens meer. Ik heb boeken gelezen, Netflix gekeken, blogs geschreven, kleding gemaakt... al die dingen die je normaal gesproken niet zo veel tijd voor hebt ;)

    BeantwoordenVerwijderen