vrijdag 21 augustus 2015

Diy - cadeau voor opa en oma


Geschreven door Jantina
Het leek mij leuk om mijn ouders te verrassen met een leuk cadeau. Ze zijn het afgelopen jaar twee keer opa en oma geworden. Ze waren net terug van 5 weken vakantie, in die 5 weken was mijn vader was jarig geweest en was hun trouwdag... reden genoeg voor iets speciaals!

Een paar weken voor hun vakantie was mijn moeder hier op visite en kwamen we op het onderwerp kinderstoelen. Wij hadden er net een gekocht en mijn moeder zocht er eigenlijk ook eentje voor als de jongens kwamen. De kleine van mij en die van mijn zus schelen 8 maanden. Toch vond ze het wat lastig want met 1.5 jaar passen ze er niet meer in. Toen zei m'n moeder dat ze dan liever een keer zou kijken naar een kindertafeltje met kleine stoeltjes. Dit was voor hun vakantie.


In hun vakantie ben ik naar de Ikea geweest. Daar kocht ik dit setje voor €19.95


Bron: Ikea


Daarna ben ik aan de slag gegaan met plakkaatverf. Ik haalde de platen van de zittingen en het tafelblad uit de doos en daarop maakte ik strepen en liet ruimte over voor de namen in de midden. Ik koos voor wat unisex kleuren. En mochten er ooit meer kleinkinderen komen, moeten die natuurlijk ook een eigen stoeltje. Toen alles droog was zette ik op de tafel "opa en oma" de de Namen van de kinderen ieder op een stoeltje. Dit deed ik door eerst de tekst uit te printen en vervolgens met karbonade papier over te zetten. Daarna ging ik er over met watervaste stift en late ik alles (ook al het hout) af met 3 lagen blanke lak.




Als laatste alles in elkaar zetten. En al zeg ik het zelf.... het resultaat mag er best zijn. Opa en oma waren er super blij mee. Nu nog even wachten tot de mannen er samen aan kunnen zitten!


Hebben jullie wel eens een gepersonaliseerd cadeau gekregen of gemaakt?