donderdag 27 augustus 2015

Action Max en more smokey eyes palette


Make-up van de Action. Spotgoedkoop, maar daardoor misschien ook wel duurkoop? Zelf durf ik de gok vaak wel te nemen, want ik heb al meerdere keren topproducten ontdekt in het Max en more schap. De laatste keer dat ik bij de Action was nam ik twee oogschaduw palettes mee. Vandaag review ik de eerste namelijk het smokey eyes palette.


Het palette zit verpakt in op een kartonnen kaartje met plastic eromheen! Ik vind dit zelf wel prettig, want zo weet je zeker dat iemand anders er niet met haar 'vieze' vingers in heeft gezeten en dit bevorderd de houdbaarheid.


Op het kartonnetje kun je de ingrediënten vinden en andere informatie over het palette. Zo staat erop dat het palette na openen 12 maanden houdbaar is en dat hij in totaal 8 gram oogschaduw bevat wat neerkomt op 1 gram per oogschaduw pan. Ook staat er een instructie op van hoe je de oogschaduws zou kunnen aanbrengen, maar persoonlijk gebruik ik dat eigenlijk nooit en laat ik mijn fantasie gewoon de vrije loop!

Wat ook nog een voordeel is: Het palette is niet op dieren getest. Zelf ben ik er nooit echt bewust mee bezig, maar ik weet dat een boel mensen dat wel zijn, dus die kunnen dit palette ook gebruiken.


Het palette zelf ziet er vrij goedkoop uit. Er staat met schreeuwende letters smokey op wat goed opvalt. Helaas is er ook een deel van de tekst al af. De pans kun je zien door de doorzichtige plastic deksel. Wederom een pluspunt.


Ook op de achterkant staat nogmaals de belangrijkste informatie.


De oogschaduws in het palette hebben alle acht een metallic finish en glinsteren mooi. Ook zit er nog een duo spons applicator bij. Bij mij verdwijnen deze meteen in de prullenbak, want ik vind kwasten fijner werken. Onder de applicator zit een dun spiegeltje. Wederom niet iets wat ik zal gebruiken, want hij is te smal om er iets in te kunnen zien.


De vier linker oogschaduws van het palette zijn wit, lichtbruin, beige en paars.


De swatches zien er goed uit. Ze hebben een goede pigmentatie en de gloed erover vind ik erg mooi. Wel vind ik het jammer dat de oogschaduw wat brokkelig is.


De vier oogschaduws aan de rechterkant zijn blauw, bruin, grijs en zwart van kleur.


Wederom brokkelig, maar wel goed gepigmenteerd!



Bij het maken van de ooglook is het oppassen geblazen, want de oogschaduws zijn heel poederig en pakken daarom niet heel goed op het oog. Toch is het wel te doen.

Ik gebruikte voor deze ooglook vier oogschaduw kleuren. Ik gebruikte de blauwe kleur op mijn bewegende ooglid, de grijze kleur in mijn ooghoek en de witte kleur in mijn crease. Op mijn waterlijn gebruikte ik de zwarte kleur.


Ik kan dit palette wel aanraden, maar hou er wel rekening mee dat het aanbrengen van de oogschaduws wat voorzichtigheid vergt. Het doosje ziet er misschien goedkoop uit, maar de pigmentatie van de oogschaduws is wel echt top en het zijn leuke kleuren waar je veel kanten mee op kunt. Leuk voor het najaar!

Het palette is te koop bij de Action voor €0,89.


Wat is jou indruk van dit palette?