vrijdag 28 augustus 2015

Would you rather tag - Huishouden


Vorige week verscheen er op de blog van Willemijn en Martine een tag alleen met allemaal lastige keuzes voor in het huishouden! Het huishouden hoort er nou eenmaal bij, maar echt leuk? Nee dat vinden wij het niet!

1. Nooit meer mogen stofzuigen of nooit meer mogen afstoffen?

Paola: Dan stof ik wel niet meer af! Ik vind het zo vies als je sokken/voeten helemaal vies zijn omdat de vloer niet schoon is.
Jantina: Nooit meer afstoffen.

2. Een maand lang de wc niet schoonmaken of maand lang je aanrecht niet schoonmaken?
Paola: De wc! Als je aanrecht niet schoon is trekt dat beestjes aan en ik ben niet zo van het ongedierte. 
Jantina: Wc.... dat kun je nog ergens anders doen.

3. Een maand lang de vieze vaat opsparen op je aanrecht of een maand de prullenbak niet mogen legen?
Paola: De vaat opsparen. Bij beide opties krijg je ongedierte, maar liever vliegen en maden! 
Jantina: Vaat opsparen.



4. Een maand lang onder dezelfde lakens slapen of een maand lang in vieze kleren lopen?
Paola: Onder dezelfde lakens slapen.
Jantina: Zelfde lakens. Dan douchen en dan lekker schone kleren aan.

5. Een week van hetzelfde bord eten of uit hetzelfde kopje drinken?
Paola: Uit hetzelfde kopje drinken! Ik gebruik vaak twee glazen en een beker tegelijkertijd. Een beker voor de melk, een glas voor water en een glas voor ander drinken. Dit spoel ik na gebruik om en na een paar dagen pak ik schone. 
Jantina: Deze vind ik niet zo moeilijk. Ik drink voornamelijk water dus... hetzelfde kopje

6. Een maand lang je vaatdoek niet vervangen of je handdoek en theedoek niet?
Paola: De hand of theedoek.
Jantina: Hand of theedoek.

7. Plak je liever een fietsband of hang je liever een lamp op?
Paola: Mijn man doet eigenlijk beide altijd, maar als ik het zelf zou moeten doen dan zou ik liever een lamp ophangen.
Jantina: Mijn fiets staat al zo'n maand of 5 a 6 met een lekke band. Dat zegt genoeg denk ik.

8. Nooit meer je kleding strijken of altijd alles strijken – inclusief beddengoed, theedoeken, onderbroeken en sokken?
Paola: Aangezien ik 1x per jaar strijk is dit een makkelijke! Niks meer strijken dus.
Jantina: Ik strijk misschien 3 keer per jaar iets dus dat kan ik best missen.

9. De plinten van de woonkamer op je knieën afnemen of onkruid tussen de tegels in de tuin met een schilmesje weghalen?
Paola: Ik neem de plinten wel af op mijn knieën.
Jantina: Geef mij die plinten maar!

10. Als je een plaag moest kiezen, welke zou je dan kiezen: muizen, meeltorren, mieren of spinnen?
Paola De mieren. Ik vind meeltorren echt vies, voor dikke snelle spinnen ben ik bang en muizen knagen alles kapot. 
Jantina: Moet ik echt kiezen?...... dan mieren....



Zoals je kunt lezen kozen wij keer op keer voor hetzelfde. De ene keuze vonden we wel makkelijker dan de andere!


Welke klusjes vind jij leuk in het huishouden? En welke niet?