dinsdag 1 september 2015

Botanical choice Purifying dead sea mud masker mango


Iedere vrouw heeft zo af en toe een momentje voor haar zelf nodig. Eerder deed ik altijd regelmatig zo'n vertroetel momentje. Ik pakte dan een boek mee en ging lekker in bad liggen weken met een maskertje op mijn gezicht. De laatste weken schiet dit er vaak bij in en dat ik geen maskertjes heb gebruikt de laatste tijd kan ik duidelijk zien aan mijn huis! Tijd om daar verandering in te brengen.


Afgelopen zondag keek ik in mijn masker mandje! Hier liggen al mijn maskers in en ik vind het altijd een feestje om er een uit te zoeken! Aangezien mijn huid wat onrustig was en wat droge plekjes vertoont besloot ik om voor een verzachtend en zuiverend masker te gaan van Botanical choice.


Het masker bevat in totaal 15 ml en is niet getest op dieren. De verpakking ziet er vrolijk en fleurig uit en er staat veel informatie op. In het masker zit dode zeezout verwerkt wat een zuiverende werking moet hebben zodat je onzuiverheden minder worden. Verder bevat het masker Mango, sinaasappel, citroen en aloƫ vera. Dit heeft een verzachtende werking.


Het masker aanbrengen doe ik altijd met een foundation kwast en de substantie brengt makkelijk aan. Helaas vind ik de geur van het masker niet echt lekker wat het toch wat minder aangenaam maakt. Terwijl ik het masker op heb voel ik het in het begin licht tintelen, maar het is geen onaangenaam gevoel.

Na gebruik voelt mijn huid zacht aan en ik merk dat mijn huid rustiger is geworden! Het enige nadeel vind ik de geur en de verpakking is niet heel praktisch. Je kan het masker er maar moeilijk uit krijgen en  15 ml vind ik zelf te veel om hem in een keer te gebruiken, maar een tweede keer is lastig, omdat hij al open is.



Gebruik jij regelmatig een masker?