maandag 7 september 2015

Zwangerschap week 23 schopjes


In week 23 van de zwangerschap voelde ik me belabberd. Ik had last van mijn bekken en ik denk dat ik een griepje onder de leden heb, want ik voel me sinds donderdag al ziekjes. Ook voelde ik deze week de baby voor het eerst met mijn hand! Een bijzonder moment.
- Schopjes: 
Ik voel de baby al vrij lang. Het begon met een week of 15. Ik voelde vanaf toen regelmatig vlindertjes fladderen in mijn buik. Sinds een paar weken voel ik ook al echt schopjes en dat gebeurd vaak! Onze kleine is geen slaper volgens mij. Toch lukt het nog steeds niet om het met de hand te voelen. Zowel ik niet als mijn man niet. Iedere keer stopte ze met trappen als er een hand opgelegd werd. Vrijdagavond was het eindelijk wel zo! Ik lag op bed om te gaan slapen en ze was druk aan het trappelen en vrij krachtig ook. Ik legde mijn hand erop en ja hoor. Ik voelde het duidelijk! Heel bijzonder.

- Bekkenpijn:
Een paar weken terug had ik voor het eerst last van bekkenpijn, maar gelukkig zakte het ook vrij snel weer af. Helaas heb ik er sinds vorige week weer last van en vooral nadat ik twee dagen van 8 uur staan op het werk achter de rug heb. Niet fijn!

- Gewicht en eten:
Mijn gewicht gaat de laatste weken omhoog. Iets wat ik best moeilijk vind, maar ik mag niet klagen over wat ik nu in totaal aangekomen ben sinds ik zwanger ben. Ik krijg ook best veel verbaasde reacties van mensen als ik vertel dat ik nog maar net over de helft ben. Mijn buik is al best groot! Ik doe mijn best met gezond eten, maar heb ook vreetkicks ertussen zitten. Zo heb ik in een dag een zak met salmiaklolly's leeggegeten en ik kon de Toblerone ook niet laten liggen. Ik wil niet onnodig veel aankomen, want het moet er straks natuurlijk ook weer af.


Waar at jij je klem in toen je zwanger was?