vrijdag 11 september 2015

plog - day of my live

Geschreven door Jantina 

Vandaag geef ik jullie een kijkje in een dag uit mijn leven.


Om 5 voor 10 werd ik wakker ik hoorde de kleine man spelen in zijn bedje. Ik keek even via de babyfoon. Dat gaf mij de kans om even een beetje wakker te worden.



Om 5 over 10 begon meneer wat te mopperen en heb ik hem uit bed gehaald. Vorige week heb ik via marktplaats weer een doos kleertjes gekocht. Deze keer in maatje 68. Het zit nog wel ruim maar koos voor dit setje van Villa Happ.



Om kwart over 10 ging ik mezelf aankleden en klaarmaken. Daarna heeft Jenoah heerlijk even gespeeld in de box. Ondertussen heb ik even met mijn vriend geappt en een rondje blogs en Facebook gedaan.



Om 11 uur was het tijd voor de fles. Zelf dronk ik een groot glas ranja. Ondertussen keek ik een aflevering van The Vampire Diary. Toen de fles klaar was speelde Jenoah nog even en keek ik de aflevering af.



Rond 12 uur begon de kleine man in zijn oogjes te wrijven. Bedtijd! Terwijl Jenoah sliep gaf dat mij tijd om wat te eten. (Ik ontbijt vaak bewust heel laat. Als ik moet werken eet ik savonds nog brood. Zo schuiven alle maaltijden op en eet ik gewoon 3x) Ik maakte voor mezelf een broodje ei met een beetje maple syrup. Daarbij dronk ik een groot glas thee. En kroop ik achter de pc om wat te schrijven.



Om tien voor twee hoorde ik dat Jenoah weer wakker was. Ik gaf hem een een dikke kus en hij kreeg zijn knuffelbeer om geel even te spelen terwijl ik de wasmachine aan zette. We deden nog snel even een schone luier en gingen toen naar de winkel voor boodschappen. Ik deed daar boodschappen voor het avondeten en de bedoeling was om ook babyvoeding mee te nemen aangezien ik dacht dat er niet meer genoeg was voor morgen. De plus had helaas niet meer dus zijn we doorgereden naar de plus aan de andere kant van de stad. Daar hadden ze gelukkig nog wel! ( toen ik thuiskwam bleek dat we nog een reserve hadden staan....)


Door het gedoe bij de winkel was Jenoah behoorlijk hongerig. Meestal krijgt hij rond deze tijd fruit of warme hap maar daar was hij nu veel te moe voor. Dan maar gewoon de fles. Na de fles bracht ik Jenoah naar bed en maakte ik een begin met koken. We gaan rijst met kip en appel in een soep saus eten. (Klinkt heel raar maar is echt heel lekker...  en makkelijk)



Toen de meeste voorbereidingen af waren ging ik boven was opvouwen. Jenoah was ondertussen niet gaan slapen. Hij lag steeds al wat te mopperen maar begon nu ook te huilen. Ik ging even naar hem toe om hem te troosten en legde hem weer in bed. Dit was geen succes. Hij is de laatste week erg onrustig omdat zijn boven tandjes doorkomen.



Ik haalde hem uit bed Den legde hem op ons bed terwijl ik de was ging opvouwen.



Toen dat klaar was ging ik de rijst koken voor het avond eten zodat we gelijk konden eten als mijn vriend thuis komt. Het is inmiddels al bijna 5 uur. Om 10 over 5 was hij thuis en na een stevige knuffel gingen we eten.


Om kwart voor 6 moest ik maken dat ik weg kwam omdat ik anders te laat op mijn werk kwam. (Ik heb hierbij dus geen foto.)


Ik heb gewerkt van half 7 tot twintig voor 1. Het was gelukkig niet zo druk dus we waren redelijk op tijd klaar. Om kwart over 1 kroop ik heerlijk tegen mijn lieve schat aan die al lekker lag te slapen.


Hoe ziet voor jullie een (werk)dag er uit?