dinsdag 15 september 2015

L'oreal color riche matte lipstick 430 Mon jules


Een tijd geleden hiel ik mijn moeder mee om voor haar een lipstick uit te zoeken die de hele dag zou moeten blijven zitten. Ik rade haar de color riche matte lijn van L'oreal paris aan. Ik heb zelf een oranje lipstick van deze collectie en ben daar erg tevreden over. Samen kozen we een mooie diepe rode kleur uit. Helaas bleek hij haar toch niet goed te bevallen, dus ze heeft hem aan mij gegeven! Ik snap niet wat haar er niet aan bevalt, want ik vind hem geweldig.


De huls geeft mij een luxe gevoel. Ik weet niet of het komt door de gouden huls of door de mooie bedrukking van het merk, maar ik vind het mooi. Het ziet er strak uit!


Op de onderkant van de lipstick zit een sticker met de lijn waar de lipstick van is en de naam. De lipstick heet 430 Mon jules. Een Franse naam, maar dat is niet gek, want L'oreal is ook een merk uit Frankrijk. Op de huls staat verder helemaal geen informatie over de inhoud of houdbaarheid. Ik weet niet of er normaal nog een extra sticker op zit. Wel weet ik dat de lipstick €14,99 kost en o.a. te koop is bij de Kruidvat en Trekpleister.


Bij het maken van de swatch valt me op dat de lipstick een goed pigment heeft en stevig is, maar ook romig. Hij voelt zacht aan en glijd over mijn huid heen. De finish is mat. Iets wat ik de laatste tijd wel kan waarderen!


Op mijn lippen hoef ik niet veel aan te brengen om een goede dekking te krijgen! Wel moet je oppassen dat je niet iets naast je lippen komt, want de lipstick trekt in je huid en je krijgt hem er niet makkelijk meer vanaf!


Ook over de houdbaarheid ben ik zeer te spreken. Na een uurtje of vier stift ik hem weer wat bij en hij vervaagt egaal en je houdt dus niet alleen maar lijntjes na vier uur. Mijn moede had hier een andere mening over. Gek dat het zo kan verschillen per persoon!

De lipstick geeft me een luxe gevoel en ik vind het een ware eyecatcher. Ik vind de kleur gaaf en het matte effect vind ik erg mooi. Ik weet zeker dat ik deze lipstick veel ga dragen dit najaar!



Wat vind jij van de Color riche lijn van L'oreal?