dinsdag 22 september 2015

Social media lie tag


Vorige week donderdag kwam op de blog van Bibian en Manon de social media lie tag online! Manon geeft bij deze tag antwoord op 7 vragen die over social media gaan! Ik vond de tag zo leuk dat ik besloot hem over te nemen. Vandaag mijn antwoorden!
Hoeveel foto's maakte je voordat je je laatste foto op Instagram deelde:
Meestal ben ik zo'n 3 a 5 shots nodig voordat ik de juiste heb of ik kies de mooiste ervan uit. Voor de laatste foto die ik op Instagram zette maakte ik een collage van 4 foto's die al op mijn telefoon stonden, dus dat was zo gepiept.


Plaats je foto's van gezelligheden die helemaal niet zo gezellig zijn: 
Nee. Ik vind het belangrijk om mezelf te zijn en een realistisch beeld te geven aan mijn volgers! Soms deel ik ook foto's van minder leuke dingen. Wel poste ik laatst een foto van mijn outfit. Op de foto kun je gelukkig niet zien dat het op dat moment regende!


Style jij hoekjes voor de foto terwijl de rest van je huis een bende is? 
Ik ben wel heel bewust bezig met wat ik erop zet en als er iets van rommel in beeld zit dan haal of schuif ik het wel even weg!

Plaats je wel eens foto's waar je zelf heel leuk opstaat, maar anderen uhm... niet zo charmant?
Ik post eigenlijk nooit foto's van anderen. Ik vind dat je daar ook voorzichtig mee moet zijn, want iemand kan dat wel helemaal niet waarderen.


Complimenteer je je social media vrienden weleens terwijl je er eigenlijk niets van meent?
Nee. Waarom zou je dat doen? Dan kun je beter geen reactie achterlaten! Dat doe ik trouwens soms wel bewust niet.

Aan welke social media lie maak je je nog meer schuldig?
Geen denk ik. Hoewel.. Ik laat op Twitter vaak wel de negatieve dingen naar buiten komen door er een tweet over te posten, maar op Instagram ziet altijd alles er gezellig en leuk uit. Niet helemaal realistisch. Ook merk ik dat ik het soms bewust deel als ik gezond eet zodat er een balans inzit, want het ongezonde deel ik sneller.



Ik heb voor mijn blog Twitter en Instagram.


Aan welke social media leugen maak jij je wel eens schuldig?