vrijdag 4 september 2015

Nom nom nom food tag


Zoals jullie al hebben kunnen lezen proberen wij gezond te eten. Jantina omdat ze wil afvallen en Paola omdat ze zwanger is. Op de blog van Brenda kwam Jantina een leuke tag tegen die helemaal in het teken staat van eten. Namelijk de Nom nom nom tag!

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Jantina: Vast wel. Ik vind pindakaas met kaas op brood erg lekker en ik ben gek op zuurkool. Iets wat veel mensen niet zo lekker vinden.
Paola: Ik ben anders ook dol op zuurkool hoor! Lekker met spekjes en rookworst! Ik hou van beschuitjes met pindakaas en het gekke is dat ik het op brood juist niet echt lekker vind.


s'mores

Wat is je guilty pleasure?
Jantina: Zoete dingen die makkelijk te maken zijn. Bij voorkeur met chocolade of karamel (of alle twee) en het liefst iets wat plakkerig is en waarbij je je vingers kan aflikken zoals s'mores.
Paola: Op dit moment ben ik echt dol op winegums! Verder kun je me altijd blij maken met een zak Buggles chips met Danish chef kruidenkaas dip.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Jantina: Champion risotto. Dat eten we toch wel bijna elke week.
Paola: Mijn man kookt meestal, maar als ik kook dan maak ik het liefst een pasta carbonara!

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Jantina: Ik zou het zo niet weten. Ik vind koken erg leuk dus elke dag zou ik niet uit eten willen. Maar ik vind sushi heel lekker dus dat zou ik wel 2x per week willen eten. Minimaal!
Paola: Bij een all you can eat restaurant! Lekker veel keuze en zo kun je toch iedere dag iets anders eten.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Jantina: Dat zou een meergranen broodje zijn met kaas, sla, zalm, gekookt ei en mosterd dille dressing. Genaamd: salmon goodness
Paola: Een Italiaanse bol met brie, salami, zoete paprika, een zoet zuur sausje en dan uit de oven! We noemen hem Paola di speciale!

Deel een handige kooktip:
Jantina:  Wees niet bang om een keer te experimenteren. Ja, soms zal het mislukken, maar zo eet je een keer wat anders en het is erg spannend Hoe het zou smaken.
Paola: Helaas heb ik geen tips. Ik kan ze eerder zelf gebruiken.


Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Jantina: Als ik iets leuks tegen kom maak ik het ook vaak vrij snel. Zo maakte ik afgelopen week een Snickers taart voor de familiedag en maak ik vanavond een Mexicaanse tortilla taart voor het avond eten.
Paola: Ik wil binnenkort Oreo bonbons gaan maken!

Zelf koken, eten bestellen of buiten de deur eten?
Jantina: Zelf koken! Zonder twijfel. Maar eens in de zoveel tijd uit eten is ook lekker!
Paola: Buiten de deur eten, maar dat is helaas niet te betalen! Ik kan echt genieten in een restaurant.

Ben je ergens allergisch voor?
Jantina: Nee gelukkig niet! Al krijg ik wel puistjes van te vet eten.
Paola: Nee

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Jantina: De laatste tijd valt het best mee. Ik vind het vooral belangrijk dat het gezond is. Daarom eet ik vooral veel fruit en groente. Dat wil ik de kleine man ook leren en dat begint bij jezelf.
Paola: Winegums! Ik heb daar ineens hele erge behoefte aan nu ik zwanger ben.


Wat is je favoriete toetje?
Jantina: Zonder enige twijfel en met kop en schouders boven al het andere uit is dat een Rollo toetje! Heerlijke karamel en chocolade!
Paola: Truffel ijs met advocaat en slagroom! Helaas mag ik dat op dit moment niet, maar sortbetijs vind ik ook altijd erg lekker en dan het liefst met bosbessen of citroensmaak.


Wat is jullie favoriete quilty pleasure?