donderdag 10 september 2015

De bijna mama - tag


Op de blog van Malou vond ik een leuke tag die helemaal in het teken staat van het mama worden! Nu moet ik nog zo'n 3,5 maand tot de uitgerekende maand, maar het gaat sneller dan je denkt en voor je het weet is het alweer zover. 



1. Had je al lang een kindwens voordat je zwanger werd?
Ik riep altijd dat ik jong moeder wou worden, maar de echte wens kwam toen ik een jaar of 22 was. Mijn man was er nog niet aan toe, maar toen hij me in 2013 ten huwelijk vroeg had hij de kriebels ook wel. We kozen heel bewust ervoor om eerst te trouwen en het na de bruiloft meteen te gaan proberen.

2. Had je van tevoren verwachtingen over je zwangerschap?
Ik had er altijd een mooi beeld bij en om eerlijk te zijn ben ik wel een beetje van mijn roze wolk afgevallen. Zwanger zijn is geweldig hoor, maar wat komen er veel lichamelijke ongemakken bij kijken. Gelukkig wisselt dit per persoon, maar ik krijg de ene kwaal na de andere kwaal lijkt het wel. Tot week 18 ben ik dagelijks misselijk geweest en toen ik me in week 19 eindelijk beter begon te voelen merkte ik dat ik meer energie kreeg. Helaas kreeg ik halverwege de week problemen met mijn bekken en daar zijn later ook rugproblemen bij gekomen. Nu zit ik sinds gisteren thuis en dat had ik van te voren niet zien aankomen?

3. Wat ging er door je heen toen je een positieve zwangerschapstest in handen kreeg? 
Geluk en een bezorgd gevoel. Ik schreef hier een artikel over.


4. Had je een voorkeur voor een zoon of een dochter?
Nee. Het is ons eerste kindje en beide was welkom. Wel had ik vrij snel een sterk gevoel dat het een meisje was en dit bleek bij de geslachtsbepaling te kloppen. 

5. Had je van te voren al een duidelijk idee over welke babyspulletjes je wou hebben? Wat heb je daar uiteindelijk van gekocht?
Nee eigenlijk niet. Wel wist ik meteen dat ik de meubeltjes en andere grote dingen niet tweedehands wou hebben, maar nieuw. Bij kleding vind ik het juist wel leuk om het zo goedkoop mogelijk te doen en dat is dan ook een mix van tweedehands en nieuw.

6. Hoe vind je het om een steeds dikkere buik te krijgen?
Het maakt het een stuk echter. In het begin is het allemaal zo ontastbaar! Ik vind het raar om mezelf zo te zien in de spiegel en dat is mijn buik nog lang niet uitgegroeid. 


7. Had/heb je twijfels en onzekerheden tijdens deze zwangerschap?
Oja genoeg. Vooral het eerste trimester vond ik heel spannende. De weg naar het zwanger worden was voor ons ook best een rollercoaster.

8. Doe je iets om je voor te bereiden op de bevalling?
Ik lees veel op internet en probeer overal aan te denken, maar ik denk dat je het ook wel voor een deel los moet laten en het op je af moet laten komen.

9. Waar kijk je heel erg naar uit als je baby er straks is?
Waar niet naar? Het lijkt me geweldig om dingen met de kleine te doen en haar te zien opgroeien. Ook ben ik heel erg benieuwd naar hoe mijn man als vader gaat zijn.

10. Valt de zwangerschap tot nu toe mee of tegen?
Tegen. Helaas! 



Hoe heb jij de zwangerschap ervaren?