dinsdag 1 september 2015

Foodotd 31 augustus kipnuggets


In het begin van de zwangerschap merkte ik nog niet zoveel aan verandering in mijn eetgewoonte's, maar de laatste twee maanden is dat wel anders! Ik heb veel trek in zoete dingen en vooral winegums zijn op dit moment een verslaving. Natuurlijk kan dit niet altijd, dus ik probeer een goede balans te vinden tussen gezond en waar mijn lichaam om schreeuwt.

Ontbijt: 


Ik start de dag met twee geroosterde witte boterhammen met kaas! Ik heb kaas een paar weken links laten liggen, maar de laatste week eet ik het weer meerdere keren per dag. Het eten van bruin brood gaat wat beter, maar nog steeds niet super. Ook daar probeer ik een balans in te vinden.

Tussendoor: 


Rond half 11 eet ik een schaaltje met aardbeien! Mijn favoriete fruitsoort, maar bij tijden zo duur!

Lunch: 


Tijdens het boodschappen doen nam ik een meergranen triangel mee. Ik belegde deze met wat roomkaas light met bieslook en plakjes komkommer. Een frisse en lekkere combinatie.


Ook dronk ik een beker met melk.

Tussendoor: 


Op mijn werk eet ik vaak een banaan als tussendoortje. Ik vind ze lekker, handig mee te nemen en je kan ze vrij snel opeten!

Avondeten: 


Bij de laatste hap vlees bedacht ik me dat ik vergeten was om een foto te maken. We aten schnitzel met gekookte aardappels en sperziebonen. Bij de schnitzel at ik wat curry en ik vind het lekker om mijn gekookte aardappels met margarine te eten. De sperziebonen heb ik niet aangeraakt.


Als toetje aten we een pudding van Mona. Deze is nieuw en smaakt naar limoen en munt. Ik vind hem erg lekker! Hij is fris, fruitig en zoet en de luchtige substantie maakt het nog lekkerder.

Tussendoor: 


Om half 10 heeft mijn man honger en ik ook, dus we maken in de airfryer wat kipnuggets klaar. Ik eet ze met curry!


Waar had jij behoefte aan toen je zwanger was?