woensdag 9 september 2015

Oreo bonbons


Vorige week zag ik dat Frances een video had gemaakt voor het maken van Oreo bonbons. Nu hoor ik altijd heel veel positieve dingen over deze koekjes, maar ik had ze zelf nog nooit gehad! Tijd om daar verandering in te brengen en ik besloot de bonbons zelf te gaan maken.


De ingrediënten voor 13 bonbons:

- 50 gram monchou AH €1,09
- 100 gram witte chocolade AH €0,99
- Rol Oreo koekjes €1,23

Op de foto staat ook melkchocolade, maar die heb ik achteraf niet gebruikt, omdat we genoeg hadden aan de witte chocolade. Bij elkaar betaal je dus €3,31 voor 13 bonbons en dat komt neer op zo'n 25 cent per stuk.


Welke materialen ben je nodig? 

- Keukenmachine
- Bakpapier
- 2 schaaltjes
- snijplank
- schilmesje
- bakblik of bord
- 2 lepeltjes

Bereidingswijze:

- Snij de chocolade in kleine stukjes
- Hak de Oreo koekjes fijn in de keukenmachine. Dit kan eventueel ook met een deegroller en een handdoek, maar zo gaat het wel sneller en het wordt fijner
- Doe de monchou bij de koekkruimels in en roer dit tot een glad mengsel
- Voeg eventueel wat stukjes chocolade toe aan dit mengsel en roer het om.


- Draai balletjes van het mengsel en leg ze op een bord of bakblik


- Laat de balletjes 60 minuten opstijven in de koelkast
- Smelt de chocolade. Zelf heb ik dit in de magnetron gedaan. Hou wel goed in de gaten dat het niet aanbrand
- Rol de balletjes door de gesmolten chocolade en leg dit op het bakpapier in het bakblik.
- Laat dit 30 minuten uitharden in de koelkast
- Smullen maar!

De witte chocolade was helaas net iets te weinig, maar de drie balletjes hebben we zo opgegeten!


De bonbons zijn machtig, maar wel echt super lekker! Ik had verwacht dat mijn man ze niet zo lekker zou vinden, want die is niet zo van zoet en chocolade, maar zelfs hij vond ze erg lekker.

 Ik ga dit zeker vaker maken en ook de koekjes zullen nu wel eens in mijn boodschappen kar gaan belanden.


Wat vind jij van Oreo koekjes?