woensdag 23 september 2015

Wipstoel Baninni hippo black/grey


Nadat we de grote dingen zoals de babykamer, box en kinderwagen besteld waren begon onze zoektocht naar de kleinere dingen. Ik heb lang zitten twijfelen over wat voor wipstoel/schommelstoel ik wou aanschaffen en uiteindelijk hebben wij gekozen om ze beide te kopen! Vandaag laat ik de wipstoel zien die ik bestelde.

Voordat we de bestelling plaatsten hebben we o.a. de Baby-dump, Babypark, Babyplanet en Prenatal bezocht. Er zaten mooie wipstoelen bij, maar het was toch steeds niet helemaal wat we zochten of je betaalde echt de hoofdprijs. Zo vind ik bijvoorbeeld de Nuna leaf heel mooi, maar €189 euro vind ik toch echt teveel! Uiteindelijk kwamen we bij de Babyplanet dezelfde wipstoel tegen als die we nu besteld hebben, maar dan in het bruin. Niet echt onze kleur, maar al snel vond ik de grijze variant online bij een andere winkel. Normaal ben ik niet zo van het online bestellen, maar aangezien we al wisten welke wipstoel het was durfden we het wel aan. 


De wipstoel is zwart met grijs van kleur en hier hebben wij bewust voor gekozen. We wouden het graag uniseks houden en deze kleur staat ook niet verkeerd in de woonkamer. De wipstoel voelt stevig aan en het materiaal voelt ook goed. Je kunt de wipstoel vanaf de geboorte gebruiken totdat je baby zo'n 9 kg weegt. Ook kun je de wipstoel makkelijk verplaatsen door middel van de twee riemen aan de zijkanten. Wel is het belangrijk dat je de wipstoel nooit met baby erin vervoert.

Op het sluit gedeelde staat met oranje letters het merk Baninni gedrukt. Het sluiten gaat heel makkelijk met een kliksysteem. Bij het hoofdeinde zit een verkleiner zodat hele jonge baby's wat meer comfort hebben. Als je deze eraf haalt dan verschijnt er een nijlpaarden afbeelding. Boven de baby zit een speelboog met daaraan drie speeltjes die je er makkelijk vanaf kunt halen. Dit zijn twee balletjes en een beertje. Zelf denk ik dat ik er nog wel iets met kleur aan ga hangen om de baby wat meer te prikkelen!


De wipstoel heeft meerder verstel mogelijkheden. Zo zitten er aan de achterkant twee kleine pootjes die je kunt uitzetten zodat de stoel niet meer wipt en aan de voorkant zitten twee ringen die verstelbaar zijn om het wippen verder te regelen. Ook kun je de wipstoel van lig naar zit zetten door middel van ronde knoppen op de zijkant.



Ik bestelde deze wipstoel bij Wipstoeltje.com voor €34,95. Ik had hier nog niet eerder wat besteld, maar het is me goed bevallen. De producten werden netjes geleverd en ook nog eens erg snel, want het was slechts 1 dag later. In 2016 kunnen jullie een update verwachten van hoe de wipstoel nu echt bevalt, want daarvoor moet ons meisje natuurlijk eerst geboren zijn!


Wat voor wipstoel heb jij voor je baby?