maandag 21 september 2015

5 make-up verpakkingen die mij een luxe gevoel geven


Iedereen kent het gezegde: 'Het oog wil ook wat' wel! Simpel gezegd betekend het dat het uiterlijk ook belangrijk is. Dit is zo met bijvoorbeeld eten, want als het er niet smakelijk uitziet dan hebben we toch minder snel de neiging om het te proeven. Ook speelt het uiterlijk van de verpakkingen van make-up producten bij mij onbewust best wel een grote rol! Zonde, want soms val je hierdoor wel met je neus in de boter!

5 producten uit mijn stash die mij een luxe gevoel geven:


L'oreal paris lipstick 430 Mon jules: 

Deze prachtige gouden huls zit om de lipstick Mon jules en hij is van L'oreal paris. Ik vind de verpakking vooral mooi door de mooie gouden kleur en het logo wat erin gedrukt staat! Ik denk dat goud al snel een gevoel van luxe geeft en het matte benadrukt dat nog even extra. Nu vind ik de kwaliteit van dit product ook fijn, maar €14,99 vind ik vrij prijzig voor een lipstick en ik vraag me af hoeveel de verpakking en het merk hier mee te maken hebben!

review -


Catrice Limited edition Revoltaire smokey eyes palette  C02 Explosive combination:

Catrice is een budgetmerk wat verkocht wordt bij de Kruidvat en Trekpleister. Dit palette komt uit een oude limited edition en ik denk dat het erg belangrijk is dat een limited edition er op het eerste gezicht mooi uitziet. Dit palette is zilver van kleur en heeft een heel mooi patroon op de deksel. Het doet mij een beetje denken aan kastelen en de riddertijd. Eenmaal open zie je vier mooie oogschaduw kleuren en een spiegeltje. Helaas vind ik de kwaliteit van het product zelf tegenvallen. Ik kocht dit palette destijds voor €4,49 en ik kan het geen miskoop noemen, maar om eerlijk te zijn licht hij wel te verstoffen in mijn stash.


Mac blush love thing: 

Dit is het enige Mac product wat ik in mijn stash heb en dat maakt het voor mij een luxe product. De verpakking ziet er eigenlijk helemaal niet luxe uit, maar doordat het merk erop gedrukt staat roept het bij mij wel een luxe gevoel op en dat terwijl ik geen merken poppetje ben! Ik kocht deze blush destijds voor €19,50 en dat is zeker niet om de verpakking geweest, maar puur om het merk. Ik ben daarna pas een mooie tint gaan uitzoeken! Dit is zeker een aanwinst in mijn stash.


Yria lipstick 205 Or fuchsia:

Yria is niet een heel bekend merk. Het werd altijd verkocht bij de Yves rocher, maar ook daar is het uit het assortiment gegaan. Ik weet het niet meer precies, maar volgens mij betaalde je voor een lipstick vaak rond de 17 euro. Deze verpakking ziet er wederom luxe uit door de gouden kleur op de huls en daarbij is hij gecombineerd met een diepe rode kleur. Op de huls staat ook nog een soort kriebeltje en dat maakt het helemaal af. De lipstick vind ik helaas niet echt wat. De kleur staat me niet aan en het pigment is ook niet geweldig.


Yria oogschaduw duo 570 Prune:

Wederom een product van Yria. Wat dit oogschaduw doosje gekost heeft durf ik echt niet meer te zeggen. De uitstraling van het doosje is rood met een soort bloemendesign  van licht gouden lijnen en ook het merk is er met goud opgedrukt. Na het openen van het doosje gaat de luxe verder, want er zitten twee kwastjes in met dezelfde kleuren en een spiegeltje. Helaas is ook dit product niet geweldig qua kwaliteit.


Conclusie: 
Het uiterlijk van een verpakking kan je nog wel eens teleurstellen! Persoonlijk vind ik het veel belangrijker dat de kwaliteit van het product zelf goed is, want de verpakking smeer je tenslotte niet op je gezicht. Toch merk ik dat het weggooien van een luxe uitziend product vaak een stuk lastiger is dan een verpakking die er niet zo mooi uitziet. Ik denk dat dit vooral komt door de prijs die er vaak mee gepaard gaat!


Ben jij gevoelig voor luxe verpakkingen?