maandag 5 mei 2014

Sleek storm palette


Zaterdag liet ik in mijn shoplog mijn aankopen van mijn bestelling bij Enchantra zien en vandaag is het tijd voor een review van het eerste palette en wel het Storm palette


Zoals jullie weten ben ik groot fan van de palette's en toen ik dit palette voor het eerst open deed kreeg ik meteen weer allemaal leuke en creatieve ideeën. 


Zoals altijd zat er om het palette weer een kartonnen doosje en als je die openmaakt vind je een klein plat zwart palette met een Sleek opdruk met glanzende zwarte letters. Het kartonnen doosje gooi ik zelf altijd weg omdat je het merk ook wel op de palettes zelf kan vinden en ik het zonder doosje makkelijker vind om ze te gebruiken en te bewaren. 


In dit palette zitten op de bovenste rij vooral veel natuurlijke tinten en op de onderste de wat opvallendere kleuren. De meeste kleuren in het palette hebben een metallic finish, want dat zijn ze op drie na allemaal! De overige drie kleuren hebben een matte finish. 


Zoals altijd zit er ook weer een folie strookje bij waar de namen van de kleuren opstaan. De namen in dit palette zijn

- Sand storm
- Snow storm
- Calm before the storm
- Thunder storm
- Perfect storm
- Firestorm

- Dust storm
- Gathering storm
- Storm cloud
- Electric storm
- Eye of the storm
- Black out

Wat me opvalt is dat op de zwarte kleur na alle kleuren een naam hebben met storm erin. Zoals altijd passen de namen weer goed bij de kleuren. 


De bovenste rij is qua pigmentatie prima in orde, maar toch is er een kleur die niet eruit spring en dat is de matte kleur (Calm before the storm).  


Bij de onderste rij is er ook een matte kleur die qua pigment tegenvalt en dat is Eye of the storm. De zwarte matte kleur is qua pigment wel prima en die heet Black out. 


Voor het maken van de ooglook heb ik 3 kleuren uit het palette gebruikt. Eerst pakte ik Electric storm (donker blauwe kleur) en deze bracht ik aan op mijn bewegende ooglid en in mijn crease. Daar ging ik daarna overheen met Snow in the storm (lichte zand kleur). Daarna pakte ik Electric storm er weer bij en deze bracht ik aan in mijn ooghoek en ik blende hem door naar de helft van mijn ooglid. Tot slot bracht ik Sand storm (goudbruine kleur) aan in mijn crease en ik blende de kleuren samen. 



Bij het maken van de ooglook merk ik dat de oogschaduws iets korrelig zijn waardoor je wel een beetje last heb van fall out. De oogschaduws pakken goed op het oog en hebben een super goede pigmentatie. Ook voelen ze fijn en zacht aan. Misschien zelfs wel iets te zacht omdat ze ook voor fall out zorgen.


Ik ben erg tevreden over dit palette en ben blij dat ik hem aan mijn collectie heb toegevoegd. Je betaald €9,99 voor dit palette. 


Wat vind jij van de paletten van Sleek?