dinsdag 20 mei 2014

Essence powder brush


Ik ben langzaamaan mijn kwasten stash aan het uitbreiden en mijn stash staat vooral uit budget kwasten van o.a. de merken Hema, Catrice, Ebelin en Essence. Een tijdje geleden kocht ik een poeder kwast van Essence en vandaag laat ik deze mooie paarse kwast wat beter zien.


De kwast zit in een soort platic etui en op het plastic staat met zilveren letters het merk en waar de kwast voor is. In het etuitje zit een kartonnetje en aan de voorkant is die mooi paars bedrukt. 


Op de achterkant staat wat informatie. Je kunt deze poeder kwast voor zowel compacte poeder als losse poeder gebruiken en hij moet je een egale huid geven.


De uitstraling van de kwast vind ik heel leuk! De paarse kleur geeft het wat vrolijks en op de steel staat het merk in dezelfde kleur gedrukt.


Toen ik de kwast uit de etui pakte was ik wel een beetje verbaasd over de vorm. Ik had een ronde kwast verwacht, maar hij is vrij dun en plat. De haren voelen heel zacht aan en ik ben benieuwd of ik hem fijn ga vinden voor het aanbrengen van mijn poeder. Ook wil ik hem voor blush gebruiken, want daarvoor lijkt hij me ook prima geschikt.


Gezicht met alleen concealer en foundation.


Af gepoederd met de kwast en een totale look gemaakt inclusief blush.

Ik poederde mijn gezicht af met de Essence make-up en powder poeder en ik vind de kwast daar prettig voor. Hij houd de poeder goed vast en voelt goed aan op mijn huid. Toch kan hij niet tippen aan mijn poederkwast van Ebelin. Voor het aanbrengen van blush is hij ook zeker geschikt, maar hij is wel iets aan de grote kant, dus een hele gepigmenteerde blush of een met een shimmer zou ik niet met deze kwast aanbrengen. Ik kan deze kwast zeker aanraden.

Deze kwast is voor €2,99 te koop bij de Trekpleister.


Welke kwast gebruik jij om af te poederen?