donderdag 31 december 2015

Terugblik en doelen 2015


De laatste dag van het jaar is aangebroken en het leek me leuk om een terugblik te doen over 2015. Ook maakte ik in januari een artikel met mijn doelen voor 2015 en ook die ga ik bij langs om te kijken welke doelen ik gehaald heb en welke niet.

Terugblik 2015: 

Heel cliché misschien, maar jeetje wat is 2015 snel gegaan.

Het jaar begon niet heel goed, want vooral de eerste maanden heb ik het erg zwaar gehad met de missed abortion van december 2014. Ik kon het moeilijk een plekje geven en voelde me best wel eenzaam met mijn verdriet. Gelukkig hadden we wel meteen in de eerste ronde (maart) geluk en hadden we in april een positieve test in handen. Ondanks dat alles 9 maanden lang goed is gegaan met de kleine ging het met mij minder goed. De eerste 17 weken ben ik dagelijks misselijk geweest en nadat ik me 1,5 week goed voelde begonnen de problemen met mijn bekken. Toen ik hierdoor eerder moest stoppen met werken had ik het geestelijk heel zwaar en voor mij voelde het heel erg als falen. Ik kan wel zeggen dat ik me mijn zwangerschap heel anders had voorgesteld en dat ik het jammer vind dat ik er niet meer van heb kunnen genieten!

Door dat het lichamelijk niet goed met me ging merk ik dat ik heel veel leuke dingen heb moeten missen en dat vind ik wel jammer. Er waren zoveel dingen die ik wou zien! Gelukkig hebben we wel twee leuke vakantie's gehad en maakten we veel tijd voor elkaar. Ondanks dat we niet veel buiten de deur hebben gedaan hebben we het samen toch prima gered. Ik denk ook dat Carlo en ik door de gebeurtenissen van het afgelopen jaar dichter naar elkaar toe zijn gegroeid.

Ook was Carlo erg druk met de verbouwingen in huis, want in april hebben we de muur tussen de woonkamer en de keuken opengebroken en daarna zijn er vrij veel grote klussen gedaan die nu bijna allemaal af zijn. Zo hebben we in september een nieuwe keuken binnen gekregen en heeft hij van het zomer een terrasoverkapping geplaatst. Ook hebben we natuurlijk samen een mooi kamertje voor de baby gemaakt waar ik super blij mee ben



Doelen van 2015:

- 20 kilo afvallen
Dit doel heb ik bij lange na niet gehaald en dat is natuurlijk niet zo gek! Ik ben natuurlijk hoogzwanger op het moment en zwanger zijn en afvallen gaat niet samen. Ook het bewegen is niet gelukt door de lichamelijke klachten. Toch vind ik buiten dat ik zwanger ben ook dat ik er zelf wel in te kort ben geschoten, want ik had zeker wel een stuk gezonder kunnen eten. Helaas ben ik nogal een emotie eter en dat ging niet zo goed samen met de dingen die allemaal gebeurd zijn.

- 2 artikelen per dag posten
Ook dit doel kan ik niet als geslaagd ervaren. Er zijn zeker wel periodes geweest dat ik twee artikelen per dag poste en zelfs een tijdje 3, maar tussen maart en mei kwam er bijvoorbeeld niks online en met 367 artikelen dit jaar kom ik gemiddeld toch echt maar op 1 artikel per dag. Echt stabiel was het zeker niet.

- Eigen domein kopen
Wederom niet gehaald.

- Blog laten groeien
Mijn blog is gegroeid, maar zeker niet in de mate die ik voor ogen had. Ik heb bijna 4x zoveel bezoekers aantallen als in 2014 en ook mijn volgers zijn wel gegroeid. Daar ben ik natuurlijk blij mee, maar ik had er wel veel meer uit kunnen halen!

- Meer genieten van het leven
Ik had in 2014 veel last van angsten en kan wel stellen dat ik dat in 2015 helemaal achter me heb kunnen laten waardoor ik weer meer heb kunnen genieten en de controle wat los kon laten gaan. In dat opzicht is het genieten wel gelukt, maar qua dingen ondernemen en doen niet echt. Gelukkig had dit wel een andere reden!

- Productiever zijn
Hierin is eigenlijk weinig veranderd en de laatste maanden is het alleen maar slechter geworden. Dit heeft natuurlijk ook met mijn zwangerschap te maken en hoe. Wel merk ik dat ik me er nu zelf ook aan irriteer terwijl dat eerder niet zo was, dus dat is al een stap in de goede richting.


Als ik dit zo bij elkaar zie dan wordt ik niet blij. Stuk voor stuk niet gehaald of niet zoals ik had gewild en nu kan ik er over gaan piekeren, maar daar schiet ik natuurlijk niks mee op. We gaan gewoon snel naar 2016. Een jaar waarin veel gaat veranderen en waar ik nieuwe doelen voor heb. Deze komen overmorgen online!


Heb jij je doelen van 2015 gehaald?