donderdag 10 december 2015

De zwangerschapskleding tag


Eind november kwam er op de blog van Willemijn en Martine een leuke tag online in het teken van zwangerschapskleding! Ik besloot de tag over te nemen en ik schreef dit artikel op dezelfde dag. Vandaag geef ik mijn antwoorden.
1. Speciale zwangerschapskleding, yay or nay?
Ik heb zelf niet veel zwangerschapskleding aangeschaft namelijk enkel 3 broeken, 2 shirts en een winterjas. Ik denk dat ik dan ook voor nay ga, maar dan vooral omdat ik meer een jurkjes en rokjes mens ben! Ik heb me prima kunnen redden met de leggings van de Hema en vind zwangerschapskleding vooral erg prijzig! Voor broeken zeg ik zeker yay trouwens, maar voor de rest kun je vaak gewoon een maatje (of twee) groter kopen.

2. Favoriete broek tijdens de zwangerschap?
Dat is mijn blauwe broek van de Prenatal. Deze kocht ik toen ik 13 weken zwanger was voor 22 euro en ik draag hem elke week. De band zit heerlijk en ik heb hem ook nog in een groene kleur, maar die vind ik minder makkelijk te combineren. 

3. Favoriete shirt tijdens de zwangerschap?
Die heb ik eigenlijk niet. Ik draag vooral vaak de basic tops van de H&M, maar die zijn door de maanden heen wel te kort geworden. Deze heb ik vervangen voor basic tops van de Miss etam en die zijn een stukje langer, dus die draag ik nu veel. Verder heb ik qua shirts veel afgewisseld en de laatste tijd draag ik mijn zwangerschapsshirts van de Prenatal wel vaak. 

Links Hema jurkje/Rechts Wibra jurkje

4. Favoriete jurk tijdens de zwangerschap?
Vanaf week 16 heb ik een paars jurkje die ik ooit kocht bij de Hema veel gedragen. Deze had ik al een tijdje, maar nog nooit aangehad en ik heb er zeker 3 maanden veel plezier van gehad. Daarna was hij helaas te klein geworden. Daarna leefde ik in twee jurkjes die ik twee jaar geleden kocht bij de Wibra. Ik kocht er eerst een van voor nog geen 10 euro en een paar maanden later kocht ik hetzelfde jurkje in een andere kleur voor 4 euro . Welke kleur ik als eerst kocht weet ik niet meer, maar de jurkjes hebben jaren ongedragen in de kast gelegen. Nu heb ik ze helemaal ontdekt, want ik draag ze wekelijks en ik krijg er veel complimenten over! 

5. Favoriete schoenen tijdens de zwangerschap?
Ik draag het liefst mijn zwarte Chelsea boots van de vanHaren. Deze zijn makkelijk te combineren en hebben geen veters waardoor ik ze makkelijker aankrijg dan mijn andere paren. Helaas werd dit na de 30 weken wel steeds lastiger. 

6. Aan welk kledingstuk kun je je mateloos irriteren tijdens de zwangerschap?
Ik irriteer me niet echt aan een kledingstuk, maar vooral aan het feit dat ik gewoon niet voor een normale prijs kan slagen. Broeken vind ik vaak niet lekker of mooi zitten, shirts vind ik overbodig en jurkjes zijn me te kort. 

7. Wat is je meest gedragen kledingstuk tijdens de zwangerschap?
De zwarte legging van de Hema. Ik droeg deze al voordat ik zwanger werd in een maat M en daarna ben ik iedere keer maten groter gaan dragen en dan trok ik hem op tot over mijn buik. Vanaf een bepaalde week wou dat niet meer te toen ben ik terug gegaan naar een maat L en deze draag ik onder mijn buik. 

Outfits met de legging van de Hema

8. De hele zwangerschap in je joggingbroek of je hele zwangerschap in je positiebroek?
Mijn vrouwelijkheidsgevoel is behoorlijk gedaald sinds ik zwanger ben en ik denk dat een joggingbroek dat nog erger zou maken, dus dan kies ik toch echt voor een positiebroek. Dan maar wat minder comfortabel. 

9. Zwangerschapslingerie, yay or nay?
Ik draag zelfs enkel een voedings-bh en voor de rest red ik het nog prima met mijn strings. Voor mij is het dus zeker geen musthave. 

10. Welk kledingstuk kun je niet wachten om weer aan te kunnen? 
Mijn blazers! Ik mis echt mijn jasjes. Gelukkig vielen ze stuk voor stuk af, maar nu ik enkel nog mijn bruine h&m blazer fijn vind zitten wordt het wel heel beperkt! 


Wat is jou mening over zwangerschapskleding?