woensdag 16 december 2015

Is het al bijna kerst tag


Begin november kwam er op de blog van Malou een tag online die helemaal in het teken staat van de periode van kerst! Ik vond het toen nog wat vroeg om hem over te nemen, maar sinds donderdag staat onze kerstboom, dus nu vond ik het een goede timing om de tag ook te doen!
Hoe lang nog voor het kerst is?
9 dagen.

Op een schaal van 1 tot en met 10, hoe erg kijk jij uit naar kerst?
Ik merk dat ik er ieder jaar meer naar uit ga kijken! Dit jaar geef ik het toch zeker wel een 8. Misschien kijk ik er ook wel extra naar uit omdat ik vlak na kerst uitgerekend ben (3 januari) en omdat ik al een lange tijd thuis zit.

Wanneer zet jij de kerstboom op?
Dit doen we altijd in de week na sinterklaas en nu hebben we het dus zaterdag gedaan! De bedoeling was eerst maandag, maar omdat Carlo en ik beide buikgriep hadden hebben we het wat verlaat gedaan.

Hoe ziet jouw ideale boom eruit?
Ik hou zelf van strakke bomen met twee kleuren ballen erin en pegels. Natuurlijk moet er op de top een piek staan en ik vind echte kerstbomen leuker dan neppe omdat die niet zo perfect zijn. Zelf hebben we trouwens wel een neppe.

Wat is je favoriete kerstliedje?
Dan ga ik denk ik voor Feliz navidad! Dit liedje maakt me altijd blij!




Wat vind jij echt niet kunnen tijdens kerst?
Ruzie maken.. Kerst moet naar mijn idee draaien om een gezellig samenzijn met elkaar!

Naar welk kerstgerecht kijk jij het meest uit?
Wij gourmetten eigenlijk ieder jaar en daar kijk ik altijd wel naar uit. Vroeger aten we vaak wild, maar dat vond ik meestal maar zielig!

Wat voor outfit draag jij meestal met kerst?
Meestal ga ik voor een zwart jurkje met leuke accenten! Voor dit jaar weet ik het eigenlijk nog niet. De keuze is natuurlijk ook een stuk beperkter, want ik ben dan al bijna 39 weken zwanger.

Hoe ziet kerst er bij jou over 25 jaar uit?
Dan is er vooral veel gezelligheid met het gezin. Een kerstboom en natuurlijk de rest van het huis mooi versiert. Overdag borrelen we, kletsen we en doen we spelletjes en s'avonds gaat het gourmetstel aan.

Tot slot; wat geeft jou nou echt HET kerstgevoel? Heb je een traditie? 
De totale sfeer! Kerst voel ik niet alleen op de dagen zelf, maar ook in de periode die ervoor zit. Slenteren over een kerstmarkt, mooie versierde straten en huizen en natuurlijk op de dag zelf het samen zijn met elkaar.


Kijk jij ook altijd erg uit naar de kerstperiode?