zaterdag 26 december 2015

Fotd Kerst


Gisteren vierden we kerst met de familie van Carlo. Het hele huis vol, gezelligheid en lekker eten. Natuurlijk kleedde ik me feestelijk aan en maakte ik een passende make-up look erbij. De outfit komt aanstaande dinsdag online en vandaag deel ik mijn make-up look!


Voor het maken van de make-up look gebruikte ik in totaal 7 kwasten en 11 producten. Voor mijn doen best wel veel, maar met kerst mag je wel wat extra uitpakken! De merken die ik heb gebruikt zijn: Ebelin, Hema, Ecotools, Essence, Catrice, Nyc, Max & more, Luminelle, Rimmel en Sleek. Een aantal echte budget merken, maar allemaal goed te betalen.


Ik begon op mijn gezicht met een primer. Ik gebruik normaal nooit primer, maar het zou je make-up langer mooi moeten laten zitten en je gezicht egaler moeten maken, dus dat is altijd handig voor dit soort dagen. Op 10 januari komt hier een review van online. Daarna begon ik met het aanbrengen van de foundation. Dit deed ik met een sponsje. Aangezien ik altijd last heb van donkere kringen onder mijn ogen bracht ik concealer aan en dit vervaagde ik met een bufferkwast. Tot slot bracht ik met een poederkwast een poeder aan om te zorgen dat mijn make-up langer mooi blijft zitten.

De producten:
- Max en more face primer
- Catrice photo finish foundation 010 Sand beige
- Action sponsje
- Max & more concealer stick - review
- Ebelin bufferkwast
- Max & more foundation poeder DFC 261 Nude - review
- Ebelin poederkwast


Om mijn gezicht weer wat kleur te geven bracht ik een blush aan met een blush kwast en daarna bracht ik met dezelfde kwast een illuminating powder aan. Hier zit een mooie glinstering aan en dat geeft net wat extra's!

De producten:
- Catrice blush parels Haute future C01 iROSEdescent
- Ecotools blush kwast
- Catrice Illuminating powder Urban baroque C01 Masquerade ball


Op mijn ogen koos ik voor typische kerstkleuren namelijk groen en goud. Alle kleuren komen uit hetzelfde palette. Eerst bracht ik de groene kleur aan in mijn ooghoek, daarna bracht ik de gouden kleur aan op de rest van mijn bewegende ooglid en tot slot bracht ik de licht roze tint aan in mijn crease. Daarna bracht ik als finishing touch nog een oogpotlood en een mascara aan.

De producten: 
- Sleek oogschaduwpalette Storm 578 - review
- Essence platte oogschaduw kwast paars
- Essence platte oogschaduw kwast roze
- Essence blending kwast
- Luminelle oogpotlood noir
- Nyc Big bold angel lash mascara 856 Extra black



Tot slot alleen nog de lippen.


Ik koos voor twee rode kleuren omdat ik ook een rood jasje aan had. Eerst bracht ik een lipstick aan en daarover bracht ik een lipgloss met een speciale topcoat.

De producten: 
- Essence lipstick 14 Adorable matt!
- Rimmel Provocalips 550 Play with fire


Ik ben erg tevreden over de totale look. Feestelijk en opvallend en qua kleuren heel goed geschikt voor de kerstdagen.




Hoe zag jou make-up eruit op eerste kerstdag?