zondag 13 december 2015

Zwangerschap week 37 Buikgriep en naar de verloskundige


Vandaag een korte update, want de afgelopen week heb ik weinig meegemaakt. Dit omdat ik helaas buikgriep heb gekregen! Mede hierdoor ben ik wel drie keer bij de verloskundige geweest en we legden nog de hand aan de laatste voorbereidingen. Nog maar 3 weekjes te gaan!

Buikgriep:
Maandag avond lag Carlo al om 8 uur op bed omdat hij ziek was. Koortsig en buikkrampen! Ik besloot op de bank te gaan liggen, omdat ik al slecht slaap en niet het risico wou lopen om aangestoken te worden! Helaas is de griep toch niet aan me voorbij gegaan en dinsdag was ik helemaal niks meer en kwam het er aan alle kanten uit. Tot op de dag van vandaag gaat het met ups en downs. Ik heb totaal geen eetlust en vannacht heb ik wederom de wc meer gezien dan mijn bed. Heel slopend en vermoeiend, maar ook iets wat ervoor zorgt dat ik me erg veel zorgen maak om de baby! Op internet kan ik er niet zoveel over vinden en soms is dat maar goed ook. Ik kijk het vandaag nog even aan en anders bel ik maandag de dokter even, want merk dat ik wel wat uitdrogingsverschijnselen heb en dat ik slapper begin te worden.

Verloskundige:
In mijn update van vorige week vertelde ik al dat de verloskundige mijn bloeddruk even extra in de gaten wou houden en mijn urine wou checken! Maandag had ik een afspraak en alles was goed. Wel had ze moeite om mijn bloeddruk op te meten en was ze vier pogingen nodig. Voor de zekerheid maakten we een nieuwe afspraak voor donderdag! In de nacht van maandag op dinsdag werd ik dus ziek en daarom besloot ik dinsdag even te bellen. Ik had namelijk een lijstje gekregen en als ik bepaalde klachten kreeg moest ik contact opnemen. Overgeven was daar een van! Ze wou me direct even zien en gelukkig leek alles prima. Ook donderdag was alles goed en ik was zelf ook min of meer gerustgesteld omdat het geen zwangerschapsvergiftiging was. Aankomende week moet ik op de woensdag weer heen voor de wekelijkse check.

Laatste voorbereidingen:
Ik draaide afgelopen week een aantal baby wasjes en ik heb er nu nog twee te gaan! Ook maakte Carlo zaterdag de labels voor op de enveloppen met de adressen! Zo hebben we daar straks minder werk van. Verder zijn we er denk ik wel klaar voor! Vanaf vandaag mag ik thuis bevallen, dus het bed gaat vandaag op klossen en we doen er een zeiltje onder. Ook moet ik de vlucht tas nog even inpakken!


Met hoeveel weken ben jij bevallen?