zondag 27 december 2015

Zwangerschap week 39 Spanning en pijn


De afgelopen week vond ik een hele spannende week. Ik heb meerdere keren last gehad van voor weeën en maandag avond dachten Carlo en ik eventjes dat het begonnen was, maar er zat niet genoeg regelmaat in. Van mij mag ze komen hoor. Ik ben er wel klaar mee!

Voor weeën:
Door de week heen heb ik twee keer last gehad van voor weeën. Op woensdag avond, maar dat was niet zo heftig en op maandag. Op maandag avond dachten we echt even dat het begonnen was, want ik had zoveel pijn. Grappig was wel dat ik in beide gevallen bezig ben gegaan met bloggen om zo mijn aandacht te verleggen. Zo zat ik maandag avond op de grond foto's te maken van producten terwijl ik steeds ineen verkrampte. Carlo had zoiets van ga toch op de bank liggen! Nee ik wil foto's maken! Uiteindelijk heeft het zo'n 4 uurtjes geduurd, maar er zat geen regelmaat in en de intensiteit werd langzaamaan opgebouwd en zakte na een piek weer af. Het begon rond half 4 en rond half 7 werd het heftig en rond 9 uur was het vrijwel weg! Ik hoop dat het niet voor niks is geweest en dat het misschien al wel voor wat ontsluiting heeft gezorgd.


Verloskundige:
Dinsdag moest ik naar de verloskundige! Alles was weer helemaal prima. De baby staat helemaal rechtop in mijn buik (wel op de kop) en hierdoor krijg ik een puntigere buik. Ik vind de grote van mijn buik nu zelf ook wel extreem hoor! Dit viel me vooral op bij mijn kerstoutfit (deze komt dinsdag online). 

Kerst:
Kerst hebben we dit jaar rustiger gevierd dan dat we normaal doen (op vorig jaar na). De dag voor kerst hebben we s'avonds iets uitgebreider gegeten en All you need is love gekeken. Vochtige ogen bij het zonen stukje trouwens! Op 1e kerstdag waren we bij de moeder van mijn man en de familie. Heel druk, maar wel erg gezellig. Na de tijd was ik echt kapot en ook daar kon ik merken dat ik moe was.Gisteren was voor ons een bewust rustige dag. Ik heb lekker een comfy outfit aangehad en s'middags kwam mijn moeder en we speelden spelletjes en s'avonds lekker bleef ze gezellig eten. 

Pijn:
Ik merk dat mijn lichaam steeds meer begint tegen te werken. Ik heb bijna de hele dag door pijn en daardoor gaat het slapen nog altijd niet even makkelijk! Ik heb vooral veel pijn aan mijn benen en bekken. Verder heb ik sinds een paar weken ook extreme jeuk aan mijn buik. Niet gek, want het is een groot kraterlandschap geworden! Gelukkig nog maar maximaal 3 weken te gaan. 


Heb jij last van voor weeën gehad?