zondag 20 december 2015

Zwangerschap week 38 De laatste lootjes


Toen was ik alweer 38 weken zwanger! Deze week was eigenlijk vrij normaal en ik heb dan ook weinig nieuws te vertellen. Wel kreeg ik zaterdag ineens een behoorlijke aanval van nesteldrang en bracht ik weer een bezoekje aan de verloskundige.
Verloskundige:
Woensdagmiddag moest ik naar de verloskundige! Alles was goed, maar ze vond me er wel slecht uitzien. Dit vond ik zelf ook! Ik kon duidelijk merken dat de buikgriep zijn nasleep nog had, want vooral in het begin van de week was mijn energielevel laag en ik krijg dan altijd meteen donkere kringen onder mijn ogen. Panda ogen noem ik ze ook wel.

18 december:
Vanaf het begin van de zwangerschap roept Carlo al dat ik op 18 december ga bevallen. Verdorie mannen hebben ook nooit gelijk!

Nesteldrang:
Zaterdagochtend werd ik om 5 uur wakker en mijn hoofd liep over met alles wat ik nog moest doen. Rond half 7 stapte ik uit bed omdat slapen echt niet meer ging lukken en ik maakte een ellenlange to do list! Er staan zowel kleine als grote dingen op en niks wat echt moet voordat de baby er is, maar ik zou het zo fijn vinden als we het nog af gaan krijgen! Rond 8 uur ben ik Carlo enthousiast wakker gaan maken en daarna zijn we even de stad in gegaan om te zoeken naar een lamp, een plankje en schilderijtjes voor op de babykamer. Helaas zijn we niet geslaagd. Wel kochten we een leuk nachtlampje/muziekdoosje met projector. S'avonds kreeg ik ineens het idee dat ik zelf wel leuke wanddecoratie kon gaan maken met teksten en plaatjes en dat we dat dan konden printen op fotopapier! Ik ben benieuwd of het mooi gaat worden.

De laatste lootjes:
Qua kwaaltjes en klachten is het redelijk stabiel. Ik ben veel moe en merk dat ik in de middag toch echt een dutje nodig ben en ook merk ik dat mijn lichaam het zwaar heeft met het gewicht van mijn buik. Tsja het zijn echt de laatste lootjes!


Had jij veel last van de laatste lootjes?