zaterdag 23 april 2016

Striae


Tijdens de zwangerschap groeit je buik. Logisch, want je baby wordt steeds groter en daar past je buik zich aan aan. Je vel is rekbaar, maar soms rekt hij verder door dan je buik aan kan en dan komen er scheurtjes in je vel. Dit noemen ze striae.
Ik vond de groei van mijn buik prachtig. Oké mijn buik was zwaar. Ik ben in mijn zwangerschap 18,3 kilo aangekomen en dat gewicht viel mij zwaar. Ik ben maar 1.58 en het je kreeg echt het buik waar ga je met die vrouw naar toe idee! Ik was mijn buik regelmatig echt zat, maar toch was dat enkel een fase! Op de meeste momenten vond ik het juist prachtig. Mijn ongeboren kind showen, opmerkingen krijgen van mensen over mijn mooie buik stiekem voelde ik me er ook wel sexy door naar Carlo toe. In mijn dikke bolle toeter zat ons kindje een aanvulling op ons mooie leven samen en ik vind het bijzonder dat het vrouwen lichaam dit allemaal kan.

Buik 23 december 

Na de bevalling vond ik het in eerste instantie meevallen met mijn buik. Ja mijn buik flubberde, hing en zat vol met striemen, maar toch had ik het erger verwacht. Toch begon het me twee maanden na de bevalling meer te irriteren en het wordt nu eigenlijk steeds erger. Ik moet er nog niet aan denken om in bikini te gaan. De striae is nog steeds heel duidelijk zichtbaar en naast mijn buik zitten er ook wat diepe scheuren op mijn bovenbenen. Misschien vind ik dit nog wel erger!

Over drie weken gaan we voor het eerst met Selena zwemmen, maar om eerlijk te zijn zie er nog wel tegen op. Ik schaam me voor mijn flubberende buik en de striae op mijn boven benen. De striae op mijn buik vind ik gek genoeg minder erg. Voor mij is dat een teken dat ik een mooie en gezonde dochter op de wereld heb mogen zetten!


Heb jij striae? en wat vind je daarvan?