zaterdag 16 april 2016

Officieel werkloos en thuisblijfmoeder


Ik ben sinds september al niet meer aan het werk. Eerst omdat ik vervroegd in de ziektewet zat en daarop volgde mijn verlof. Officieel moest ik op 21 maart weer aan het werk, maar omdat ik heb besloten om te stoppen met werken was dit niet meer het geval. Vandaag is de dag dat ik officieel uit dienst ben gegaan!
Ik schreef eerder al een artikel over dat ik zou gaan stoppen met werken en waarom wij hiervoor hebben gekozen. Ook schreef ik daarin welke voordelen en nadelen ik zag bij het maken van deze keuze.



Nu 3,5 maand na de geboorte van Selena kan ik me niet voorstellen dat ik anders alweer bijna 4 weken aan het werk zou zijn.Voor mijn gevoel zou ik daar ook nog echt niet aan toe zijn geweest, maar dit komt misschien ook wel omdat ik me er niet op heb hoeven voorbereiden!

Ik vind het heerlijk om met Selena bezig te zijn en tot nu toe heb ik me nog geen dag verveeld. Ik heb het zelfs zo druk gehad dat ik niet eens aan het bloggen toe kwam. Ook het sociale vlak was nog volop aanwezig, want iedereen wou Selena natuurlijk bewonderen. Ik denk dat de laatste weken pas echt een goed beeld hebben kunnen geven van hoe het straks gaat zijn. De kraamvisite is bijna allemaal geweest en er komt steeds meer rust en balans door de week heen! Selena heeft nu een redelijk vast ritme en ik kom steeds meer toe aan dingen voor mezelf. Ik vul de dagen met het huishouden, bloggen, leuke dingen doen met Selena en af en toe afspreken met vrienden en familie! Ook probeer ik elke dag minimaal een half uur erop uit te gaan met Selena. Nu is dat nog wat beperkter omdat ik enkel kan gaan wandelen met haar, maar later komen hier natuurlijk ook nog andere mogelijkheden in. In de weekenden en avonden genieten we met zijn drieën. Doordat ik bijna het hele huishouden op me neem en zorg dat het eten klaar is heeft Carlo ook meer tijd voor ons! In het weekend doen we altijd sowieso een dag wat 'groters' en de andere dag is het vaak zo dat Carlo in huis bezig gaat of we doen het gewoon lekker rustig aan.

Waar ik soms wel tegen aan loop is het feit dat ik niks meer moet. Ja voor Selena zorgen, maar qua huishouden zit er niet veel druk achter en dit zorgt ervoor dat ik nog wel eens de mentaliteit van - morgen weer een dag- heb! Ik vind het soms moeilijk om mezelf aan het werk te zetten en niet veel tijd te besteden aan computeren en series kijken. Wel ben ik blij dat ik de zorg voor Selena nooit verwaarloos en dat ik altijd uitgebreid de tijd neem om met haar bezig te zijn.

Ook financieel zal het straks een stuk minder breed zijn. In onze maandelijkse uitgaven zal er hierdoor niet veel veranderen, maar de grotere klussen kunnen we niet meer bekostigen. Gelukkig hebben we net de badkamer en keuken verbouwd, dus dit is ook niet meer nodig en we sparen per maand nog wel wat op! Ook vind ik het leuk om creatief om te gaan met minder geld en hier zal ik ook af en toe wat over schrijven.


Op dit moment sta ik nog steeds voor 100% achter mijn keuze. Ik denk dat er nog wel momenten gaan komen dat ik het werk ga missen, maar dat zullen denk ik alleen maar momenten worden en mijn hart ligt toch echt bij het full time moeder zijn.

Ik durf niet te zeggen dat ik nooit meer ga werken, maar zolang Selena en haar toekomstige broertjes of zusjes nog jong zijn vind ik dit het beste. Het geeft rust en ik merk dat ik een ander mens aan het worden ben en dat is niet alleen omdat ik nu moeder ben,


Wat zou jij ervan vinden om full time moeder te zijn?