dinsdag 5 april 2016

Selena 3 maanden


Vorige week woensdag was Selena alweer 3 maanden oud en hoe cliche ook: De tijd vliegt! Het echte baby is er al een tijdje af en ze is ook niet meer zo 'breekbaar. Selena is een sterke meid en draagt ondertussen alweer de eerste kleding in maat 62! 


Leeftijd: 
3 maanden.

Lengte:
De laatste keer bij het consultatiebureau was op 22 februari en toen was ze 57,5 centimeter lang. 

Gewicht:
Ook dit is op de 22e voor het laatst gewogen en toen was ze 5,3 kg. 

Slapen:
We zijn begonnen met Selena op haar eigen kamer te laten slapen en langzaamaan gaat dit steeds beter. De avonden vond ze sowieso niet echt een probleem, maar het middag slaapje tussen half 1 en 3 wou ze eerst echt niet in haar eigen bed. Gelukkig gaat ook dat beter nu. Vaak huilt ze wel een minuut of 10, maar daarna ligt ze heerlijk te slapen. In de ochtend en later in de middag slaapt ze nog wel in de kinderwagen bak, maar ik weet niet hoe lang we dat nog blijven doen, want voor mijn gevoel begint ze meer last van de geluiden om haar heen te krijgen. Eind maart had ze een record met slapen namelijk de laatste voeding om 22:30 en daarna pas weer een voeding om 7:45. Dit mag van ons wel vaker gebeuren ;) 

Voeding: 
De laatste weken geef ik rond 22:30 geen gekolfde fles meer, maar ook gewoon borstvoeding en dit gaat prima! Ook de andere voedingen gaan goed, maar het is wel steeds vaker zo dat ze enkel een borst drinkt. 


Favorieten:
De muziekmobiel van Tiny love die boven de box hangt en gezellig met ons 'kletsen'

Dit vind ik niet leuk: 
Het schoonmaken van haar neus en op de buik liggen vind ze ook de helft van de tijd niet leuk! 

Bijzondere momenten: 
- 10 maart is Selena voor het eerst een dag bij mijn moeder geweest. Dit ging prima, maar voelde voor mij wel heel leeg aan.
- 22 februari was het tijd voor ronde twee van de prikjes
- Ik heb Selena voor het eerst voor de tv gezet. Ze keek The backyardigans en ze vond het geweldig. Kraaien en trappelen van plezier!


Wat herinner jij je nog van de eerste maanden met je baby?