vrijdag 15 april 2016

Nieuwe baan en een schop onder mijn kont


Geschreven door Jantina 
Afgelopen woensdag ben ik begonnen bij mijn nieuwe baan. Ook probeer ik heel veel andere dingen te doen. Daarvoor heb ik discipline nodig. En… een schop onder mijn kont!


Afgelopen woensdag had ik mijn eerste werkdag. Ik ga werken op de technische kantenservice van een telecom aanbieder. Ik heb jaren in callcenters gewerkt. Eigenlijk was ik daar wel klaar mee. Vooral de agressieve verkoop. Gelukkig is dit alleen service. De trainingen kunnen gelukkig savonds plaats vinden dus Jenoah hoeft niet extra naar de opvang. Dat is erg fijn.


Verder ben ik bezig wat meer structuur in mijn leven te krijgen. Gezond eten, sporten en minder luieren. Ik zit de laatste tijd graag even rustig op de bank maar ik nek dat ik daar erg lui van word.


Daarom moet ik nu van mezelf minimaal één uur sporten per dag. Ik merk dat ik het lastig vind om je er toe te zetten maar dat ik je daarna wel veel energieker voel. Ook eet ik veel fruit en ding ik alleen water en thee. Ik wil ju echt die extra kilo's kwijt.




Ook ga ik minimaal 4 keer per week een eind wandelen met Jenoah. Gewoon in de wandelwagen of met zijn duw fietsje. Het is niet alleen gezond voor ons alle twee maar hij vind het ook heerlijk! Er zit een kinderboerderij met een speeltuin niet zo gek ver bij ons vandaan en dat is een heerlijke reden voor een wandeling.


Nu het mooie weer er aan komt merk ik toch dat ik meet energie heb. En gelukkig heeft mijn lieve vriend een mega positieve instelling en geeft mij de nodige spreekwoordelijke schop onder mijn kont!


Wat doen jullie om gemotiveerd te blijven?