zaterdag 2 april 2016

Selena 2 maanden


Selena is ondertussen alweer 3 maanden geweest en van de week komt er een update online hierover, maar de update van twee maanden had ik ook nog in mijn concepten staan,dus onder het mom van beter laat dan nooit deel ik die vandaag ook nog met jullie! 

Leeftijd: 
2 maanden.

Lengte:
Ze is nu zo'n 55 centimeter en dus zo'n 2,6 centimeter gegroeid in de afgelopen maand. 

Gewicht:
Selena is bijna een kilo zwaarder geworden in de afgelopen maand. van 3950 gram is ze naar 4,8 kilo gegaan! Dit was haar gewicht tenminste op de 22e. Ondertussen is ze alweer iets zwaarder.  

Slapen:
Hierin hebben we een grote vooruitgang geboekt. Ze slaapt nog wel bij ons op de kamer s'nachts en overdag in de kinderwagenbak in de woonkamer, maar we hebben wel steeds meer een ritme. Ze komt over het algemeen 1x per nacht voor voeding en dit is dan meestal rond een uurtje of half 3. Vaak komt ze daarna weer rond 6 uur en dan gaan we uit bed. Vroeg, maar stukken beter met hoe het was. 

Voeding: 
Heel even heb ik de borstvoeding bijna willen opgeven, want was was het sprongetje van 8 weken heftig zeg! Gelukkig hield ik me vast aan het feit dat het hiervoor goed ging. Ik kolf tegenwoordig iedere avond om half 11 af en dan krijgt Selena een fles. Hierop slaapt ze naar mijn idee beter en we zaten op 8 voedingen per dag, maar sinds haar sprongetje zijn het er 6. 



Favorieten:
Ze vind water nog steeds erg interessant en is dol op dingen die geluid maken. 

Dit vind ik niet leuk: 
Wachten op eten. 

Bijzondere momenten: 
- 22 februari kreeg Selena haar eerste prikjes. Hoe dit ging lezen jullie binnenkort!


Wat herinner jij je nog van de eerste maanden met je baby?