donderdag 28 april 2016

Babylove luiers maat 3


Al tijdens mijn zwangerschap was ik internet aan het af speuren naar wat nou de beste luiers waren voor onze baby. Helaas stond er geen concreet antwoord op. Het verschilt per kindje, per maat en per merk. Nu Selena bijna 4 maanden oud is heb ik al vier verschillende merken geprobeerd en het leek me leuk om jullie mijn mening te vertellen! Vandaag is het de beurt aan het merk Babylove.




Babylove is niet in Nederland te krijgen, maar in Duitsland. Ik kocht deze een maand geleden toen we naar de Dm in Nordhorn gingen! Ik had veel goede verhalen gehoord over deze luiers en het waren ook nog eens de goedkoopste die ik tegen was gekomen. Ik besloot twee dozen mee te nemen. In een doos van maat 3 zitten twee pakken met daarin 50 luiers per pak. Maat 3 midi is voor kindjes van 4 tot 9 kilo. Ze verkopen ze ook nog in maat 4, 4+ en 5, maar hier zit wel een andere hoeveelheid in. De prijs van een doos is €10,95 wat neer komt op zo'n 11 cent per luier. Zo goedkoop vind je ze in Nederland niet!


De luiers zijn geschikt voor zowel de dag als de nacht en ze rekken goed mee. Op het eerste gezicht vind ik ze er wel goedkoop en dun uitzien waardoor ik mijn twijfels krijg over de hoeveelheid plas en poep die ze gaan tegenhouden. Ik heb geen zin om iedere keer haar kleding onder de poep te hebben en ben in eerste instantie bang dat dit een miskoop is geweest.

Gelukkig bleek dit gevoel geheel onterecht. Ik heb ondertussen een pak opgemaakt wat betekend dat Selena er meer dan 50 heeft gedragen en daarvan is er slechts een keer wat langs de randen gegaan. De luiers sluiten mooi aan en de plakstrips blijven goed vast zitten. Wel heb ik het idee dat de luiers meer stinken zodra ze er in heeft geplast. Ook heb ik s'ochtends een paar keer gel balletjes ontdekt op haar lichaam. Nu draag Selena die luier dan ook wel erg lang, want ze slaapt bijna altijd van half 8 tot half 9 door!


Voor de prijs vind ik het super goede luiers! Ik ga ze zeker vaker kopen en baal ervan dat ze niet in Nederland te krijgen zijn!


Welk merk luiers gebruik jij?