maandag 20 juli 2015

Zwangerschap week 16


Deze week hadden we nog vakantie en zijn we het geslacht te weten gekomen. De dag erna zijn we los gegaan met kopen, want ik kon eindelijk geslacht gericht te werk gaan en verder zijn we ook nog een heleboel nodig. Ook ben ik helaas nog steeds erg veel misselijk en geef ik nog regelmatig over.
Begin van de week is mijn man druk bezig geweest in de babykamer. Op zondag begon hij al met het gladmaken van de muur en vanaf maandag is hij begonnen met verven en laminaat leggen. Op maandag bracht hij beide verkleuren aan. We hebben gekozen voor een zeegroene kleur gecombineerd met muisgrijs. We hebben er bewust voor gekozen om het unisex te houden, want zo kan het voor een volgend kindje ook weer gebruikt worden! De dag erna deed hij het laminaat erin. Hierbij kozen we voor een lichte kleur met een klein lijntje grijs! Ik had niet verwacht dat het zo snel zou komen! Op donderdag kregen we een telefoontje van de Hema dat onze gordijnen voor de babykamer ook binnen waren. Deze hebben we zaterdag opgehaald en komen over een tijdje ook te hangen.



Woensdagavond kregen we te horen wat het geslacht van onze kleine is! Ik vond het echt heel spannend! Na de tijd hebben we de mensen die voor ons belangrijk zijn ingelicht en zaterdag hebben we het op Facebook gedeeld. Jullie hoeven nog maar een dagje te wachten, want morgen maak ik het hier bekend! Wat denken jullie dat het is?

Donderdag zijn we al vroeg vertrokken richting Groningen om de babykamer en de kinderwagen uit te zoeken. Ook de maxicosy en de box hebben we besteld! Verder kochten we een heleboel dingen voor op de babykamer. Aangezien ik qua kleding niet veel had kunnen vinden besloot ik s'avonds nog even de stad in te gaan met mijn moeder!

Op zaterdag besloten mijn man en ik om eens goed te gaan opruimen! Ik ga een heleboel verkopen en heb een boel weggegeven. Zal ik nu al last van nesteldrang hebben?

Verder ben ik nog steeds erg veel misselijk! Vooral de ochtenden zijn zwaar en ik weet niet wat ik moet doen om het te verlichten! Soms lijken hele vettige etenswaren nog het beste te gaan! Ook mijn hormonen spelen op. Ik merk dat ik veel last van stemmingswisselingen heb en heb bewondering voor hoe mijn man ermee omgaat!


Wanneer heb jij de babykamer en wagen besteld?