maandag 27 juli 2015

Zwangerschap week 17


Week 17 van de zwangerschap was onze laatste week van de zomervakantie. De misselijkheid word nu steeds wat minder, maar ik krijg wel meer last van mijn rug en dat is ook geen pretje. Verder voel ik me onzeker over de baby. 
Ik ben nog steeds op een dag na iedere dag misselijk geweest, maar ik heb de hele week niet overgegeven en de misselijkheid is ook een stuk minder intens. Zelfs de kokhals neigingen zijn er bijna niet geweest.Wel merk ik dat ik last van mijn rug begin te krijgen en voor het eerst sinds de zwangerschap ben ik zwaarder dan toen ik zwanger werd. Deze week ben ik maar liefst 1,4 kg aangekomen. Ik weet dat het erbij hoort en dat 1 kilo erbij in 17 weken iets is waar sommige mensen voor tekenen, maar het maakt me wel onzeker! Ben ik na de zwangerschap niet veel te zwaar en ga ik die kilo's nog wel kwijtraken. Misschien komt dit ook wel omdat de zwangerschap kilo's bij mijn moeder zijn blijven hangen en dat ze daar nu 25 jaar later pas last van kreeg en is gaan afvallen. Ik was voordat ik zwanger was al niet blij met mijn gewicht dus na de zwangerschap gaan we ervoor om het er af te krijgen

Sinds week 16 voel ik regelmatig vlinders in mijn buik dartelen. Een bijzonder gevoel wat de baby veroorzaakt! Helaas heb ik het nu al een paar dagen niet gevoeld en ook dat maakt me weer onzeker en bang. De moeder van mijn man heeft ook rond dit stadium een miskraam gehad en ik ben zo bang dat de baby niet bij ons blijft. Morgen moet ik weer naar de verloskundige en die kan me vast geruststellen.

Deze week is dus niet echt een positieve week geweest, maar volgende week weer beter!


Maakte zwanger zijn jou ook zo onzeker?