dinsdag 14 juli 2015

Fusilli met roomsaus en zalm


Afgelopen maandag was ik de kast aan het uitmesten en kwam ik een roomsausje tegen die bijna over datum was. Meteen wist ik dat ik er een pasta van wou maken met champignons en gerookte zalm. Vacuüm verpakte gerookte zalm mag je niet hebben als je zwanger bent, maar wel als je het verhit! Top, want ik had er echt zin in.


Ingrediënten voor 2 personen:

- 200 gram ongekookte fusilli
- 1 kleine en 1 grote rode ui
- 250 gram champignons
- 200 gram gerookte zalm
- 1 tagliatelle roomsaus mix van honig
- 250 gram melk
- 250 gram water


Hoe ga je te werk:

- Breng een pan met water aan de kook en voeg hier de fusilli aan toe
- Maak de champignons schoon met een theedoek
- Snij de zalm, ui en champignons in reepjes
- Doe alles in een pan en bak dit
- Doe het water, de melk en de mix in een maatbeker en klop dit op
- Voeg het mengsel toe aan de zalm en de groente's en laat dit nog even pruttelen
- Giet de fusilli af
- DONE!


De pasta smaakt erg goed. We dachten eerst dat we misschien nog wat kruiden moesten toevoegen, maar dit was gelukkig niet nodig! De rode ui maakt het iets pittig van smaak en de roomsaus met de zalm hebben de overhand qua smaak. Heel lekker!

De zalm kun je eventueel ook vervangen voor ham of kip!


Bij elkaar kost het gkopen van de ingrediënten zo'n 9 euro voor twee personen. Redelijk veel, maar je houdt dan wel een zakje mix, rode uien, fusilli, champignons en melk over!  Als je wat je overhoudt van het bedrag af zou trekken dan kom je denk ik rond de 5 euro uit. Door de zalm is het wel een wat duurder recept, want dat kost al €3,25 voor het pakje!


Hoe eet jij pasta het liefst? 


Gerelateerde artikelen: 
http://mijnleveninbeeld.blogspot.nl/2015/01/pasta-met-spinazie-en-zalm.html