donderdag 16 juli 2015

Wordt het een jongen of een meisje (feiten en fabels)


Op de blog van Bibian en Manon kwam een paar maanden geleden een video online met allemaal fabels en feitjes over wat het geslacht van je ongeboren baby zou zijn. Zelf geloven ze er niet echt en in en ik ook niet, maar toch kon ik het niet laten om ze ook bij langs te gaan! Vandaag het resultaat!
De vragen:

1. Draag je naar voren of op zij?
Ik draag voor zover je het kunt zien naar voren en dit zou betekenen dat ik een jongetje zou krijgen! Wel denk ik dat het met de termijn van nu 15.3 weken lastig is om het te bepalen

2. Heeft je buik de vorm van een baskerbal of de vorm van een watermeloen?
Weer zo'n lastige vraag. Beide hebben toch een beetje dezelfde vorm? Toch vond mijn man dat het meer op een watermeloen lijkt. Deze keer betekend dat dat het een meisje zou worden.

3. Ben je knap of lelijk? 
Mijn man gaf het lieve woord knap, maar toen ik vroeg of mijn huid onrustiger was geworden bleek toch dat ik lelijker ben geworden. Weer een punt voor een meisje. Wel lief dat hij me toch nog knap vindt!

4. Heb je meer trek in zout en zuur of in zoet?
Ik heb vooral heel veel zin in salmiaksnoepjes! Dat is dus zout met zoet. Het is dus een tweeling? Nee het zoute neemt wel de overhand en ook de zure dingen vind ik erg lekker. Een punt voor een jongetje.

5. Tel je leeftijd en de dag van de bevruchting bij elkaar op!
Op het moment dat ik zwanger raakte was ik 25 en de dag van de bevruchting was waarschijnlijk 12 april! Samen komen we dan op 27 uit en oneven betekend een meisje!

6. Ben je misselijk?
Ja, vanaf 6 weken kwam het ineens opzetten en de laatste 1,5 week is het wat minder geworden, maar vanochtend hing ik wederom boven de wc. Dit staat weer voor een meisje!

7. Ben je chagrijnig of vrolijk?
Ik ben chagrijniger. Ik ben veel prikkelbaarder en vooral in de ochtend moet je me echt even met rust laten en me rustig op laten starten! De punten voor een meisje gaan hard, want dit duidt weer op een meid!

8. Slaap je op je rechter of linker zij?
Dit is lastig, want ik val eigenlijk altijd in slaap op mijn linker zij en wordt wakker op mijn rechter zij. We hebben toch maar voor links gekozen en dat is een punt voor een jongen!

9. Als je een ketting boven je buik houdt draait hij dan rondjes of heen en weer? 
Poeh dat was een hele opgave. de hand van mijn man bleef maar bewegen. Uiteindelijk kwamen we toch op heen en weer uit en dat betekend een jongen!

10. Ben je voor of na je eisprong bevrucht? 
Als we uitgaan van 12 april dan was het na mijn eisprong. Weer een punt voor een meisje.

11. Hou je je kopje vast aan het oortje?
Nee. Ik pak altijd gewoon het glas of de beker beet. Als je het wel doet zou het een jongetje worden. Dus een punt voor een meisje



Besteed je veel tijd aan eten?
Nee, ik wil zo snel mogelijk klaar zijn, want ik wordt er juist misselijk van als ik er te lang mee bezig ben!

Vervolgens hebben we de Chinese kalender erbij gezocht. Deze kalender berekend aan de hand van je leeftijd en de maand van de bevruchting het geslacht. 25 jaar in combinatie met april komt uit op een meisje.


Dan nog wat korte kenmerken:

Dikkere billen = een meisje. Dat heb ik volgens mijn man wel gekregen
Koude voeten= een jongen Daar heb ik geen last van dus een punt voor een meisje
Pukkels = een meisje. Mijn huid is zeker wel onrustiger de laatste tijd
Groeien je nagels sneller = een jongen. Ik merkte het in het begin heel erg. Ze zijn ook nog harder dan normaal en bijna niet te knippen.
Is je haar dunner = een jongen. Nee ik heb juist voller haar gekregen. Een punt voor een meisje
Ochtendhumeur = een meisje. Zelf heb ik er weinig last van, maar mijn man wel.

Vragen voor de man

Ben je zwaarder geworden? 
Ja ik ben wel wat aangekomen. Punt voor een jongen.
Loop je vaak te ijsberen? 
Nee, ik ben druk in de week. Punt voor een jongen
Ben je druk aan het klussen?
Dit doe ik bijna altijd, dus is niet veranderd. Punt voor een jongen


En dan de eindscore! In totaal hebben we 9 punten voor een jongen en 13 voor een meisje! Opvallend vind ik wel dat 3 van de 9 jongens punten al bij mijn man wegkomen!

Gister avond (woensdag) hebben we de geslachtsecho gehad, dus op het moment dat dit artikel online komt weten wij het geslacht al! Nu ik dit typ (woensdag ochtend) ben ik vooral erg zenuwachtig! Spannend wat het zal worden. Voor ons maakt het niet uit, maar ik ben benieuwd of deze test gelijk gaat krijgen en of het een meisje is!


Komen deze fabels en feiten overeen met het geslacht wat het bij jou uiteindelijk geworden is?