woensdag 16 april 2014

Therme Zen white lotus douchegel en scrub


Therme is voor mij een merk die ik alleen koop als er een 1+1 gratis actie is. Gelukkig is dat bij dit merk regelmatig het geval en zo ook vorige week. Ik nam een douchegel en scrub mee uit mijn favoriete geurlijn namelijk Zen white lotus.


We beginnen met de douchegel. Deze heeft een hele zachte lotus geur en bevat verder zijde en macadamia olie. Alcohol staat als een van de laatste ingredienten op de lijst en dat is fijn, want alcohol geeft vaak een uitdrogend effect op de huid. De douchegel is 12 maanden houdbaar en in de tube zit 200 ml. 


Ik vind de douchegel heerlijk ruiken, maar buiten dat is de substantie ook heel fijn. De douchegel smeert makkelijk uit en schuimt een beetje. Door de sterke geur kun je best zuinig zijn met dit product. 


De douchegel kost normaal €4,57.


En dan mijn favoriete product van Therme. De Zen white lotus scrub. Ook deze is 12 maanden houdbaar en zit in een tube die 200 ml bevat. Qua uitstraling lijken de scrub en de douchegel heel erg op elkaar, dus het is wel even opletten dat je niet de verkeerde koopt. 


De scrub heeft hele subtiele scrub deeltjes die bestaan uit stukjes rijst. Op de ingredienten lijst staat Cetyl alcohol hoog op de lijst en een tijdje terug zou me dat afgeschrikt hebben (ivm uitdrogende werking), maar gelukkig doet deze alcohol vorm dat niet. Cetyl alcohol zorgt er namelijk voor dat bepaalde stoffen die normaal niet goed kunnen mengen dat nu wel kunnen. Dit is dus juist een pluspunt. 

Qua geur is deze precies hetzelfde als de douchegel en de scrub kun 2x per week vervangen voor je doucheproduct. Je hoeft het dus niet extra erbij te gebruiken. Normaal vind ik scrubs nog weleens vervelend door het schurende effect, maar bij deze heb ik dat juist helemaal niet. 


De scrub kost €8,89.

Ik vind dit beide super fijne producten en beide maken mijn huid heel erg zacht en heerlijk geurend. 


Heb jij de Zen white lotus lijn van Therme al eens geprobeerd?