dinsdag 29 april 2014

Mijn leven in beeld #6


De afgelopen week stond vooral in het teken van de voorbereidingen van de bruiloft en vieze beestjes! Grolsch heeft namelijk twee teken gehad en we hebben een maden plaag in onze tuin gehad. 
Woensdag 23 april: 

Ik ben druk bezig met een voorraadje artikelen te maken en daar had ik mooi de tijd voor. Ik heb door de dag heen 3 filmpjes opgenomen en twee artikelen getikt, dus ik was best tevreden. 


S'ochtends liet Bols me heel erg schrikken. Hij maakte een soort blaffend/kuchend geluid en dat ging een minuut of 10 door. Ik maakte me zorgen en omdat zijn keeltje en buik masseren niet hielp belde ik vriendlief voor advies. Die zei: Bel de dierenarts maar! Terwijl ik het nummer opzocht ging het beter met Bols, dus ik besloot niet te bellen. Later de ochtend heeft hij meerdere keren gekotst en toen kwam ook de oorzaak tevoorschijn. Een grote spriet plantblad kwam eruit en daarna voelde hij zich weer tiptop. Gelukkig maar. 


Bij de Hema kocht ik een emmer vol met jelly beans. Ook kwam de pakketjes man met mijn bestelling van Enchantra die ik net voor de paasdagen had besteld. Aan het eind van de middag had ik een afspraak voor mijn proefmake-up en wat ben ik blij dat ik ervoor heb gekozen om mijn make-up te laten doen. Ze heeft me heel mooi gemaakt en dan heb ik er zelf ook niet de stress van. Toen vriendlief thuis kwam zijn we druk bezig geweest met allemaal mailtjes versturen voor de bruiloft. 

Donderdag 24 april: 

Soms heb je van die dagen dat alles tegen zit. Het liefst blijf je de hele dag op je bed liggen en vergeet je de dag. Dit was zo'n dag. Ik bespaar je de meeste details, maar over de avond wil ik nog wel wat vertellen en dat zegt denk ik wel genoeg. We gingen eerst naar de vrouw die onze taart voor de bruiloft gaat maken. We proefden een stukje van de taart en die smaakte super en spraken de laatste dingen door. Op de terug weg was het noodweer begonnen. Harde regen en onweer terwijl we in de auto zaten. Droog zaten we wel, maar echt fijn was het niet. Toen we thuis waren ging vriendlief Puschkin voeren en toen keek hij naar de grond. Hij stond op en stond me met grote ogen en open mond aan te kijken. In de tuin krioelden hinderden maden (ja van die vieze wormachtige beestjes). Vriendlief is druk bezig geweest met ze wegspuiten, maar er was geen beginnen aan en ze kropen langzaamaan ook het huis in. Echt super vies. Ik las op internet dat ze houden van onweer en aangezien ze uit de grond omhoog kwamen was het waarschijnlijk door een dood dier onder de grond. We konden in het donker helaas niks beginnen en besloten daarom in elk geval te zorgen dat ze niet het huis meer in konden en gingen slapen. 

Vrijdag 25 april: 

S'ochtends maakte vriendlief me om 6 uur wakker met het nieuws dat alle maden weg waren uit de tuin. Bizar, want ze waren met zoveel. Ik heb meerdere keren de boel nog gecontroleerd en vond in totaal nog zo'n 10 levende maden in de tuin en allemaal oranje hulzen. van de maden die veranderd zijn in vliegen. De levende maden heb ik uitgeroeid met glassex. Nu maar hopen dat we er vanaf zijn. 


Ook kocht ik super leuke ballerina's bij de VanHaren. Ze zijn metallic groen en kosten slechts €8.45. Ik heb in het voorjaar altijd last van zomervoeten en het is nu zo erg dat ik een hoop vel mis onder mijn voeten en rode plekjes heb. Ik probeer nu zoveel mogelijk te wisselen met schoenen en mijn voeten extra te vertroetelen.  

Zaterdag 26 april:  


De katten slapen altijd bij ons op de slaapkamer en zodra ik praat dan komt er eigenlijk altijd een van de twee katten naar me toe. Deze keer had ik een uitgebreide knuffel sessie met Grolsch en toen vond ik een vrij groot korstje. Vriendlief ging ook even kijken en toen ontdekt hij een teek. We hadden geen tekentang, dus op naar de dierenzaak om er een te halen. 

Daarna was het tijd om te beginnen aan onze koningsdag. We zijn naar een stad geweest waar we eerst wat gegeten hebben en daarna zijn we lekker wezen shoppen en over de vrijmarkt gestruind. Ik kocht o.a een nieuwe zomerjas bij de Villa en daar ben ik mega blij mee. S'middags hebben we de hele schuur leeg gehaald. We hebben hier al een tijdje problemen mee, want het vocht kan er niet uit. Het grootste deel zat dus onder de schimmel en hebben we schoon gemaakt. Nu staat alles op zolder en gaan we over een maandje beton storten. 



Bols lag er zo schattig bij! 



Vrijdag haalde ik een kaartje op bij mijn moeder van mijn oom en tante. Ze kunnen helaas niet komen op de bruiloft ivm hun vakantie, maar dit kaartje maakt het goed! 

Zondag 27 april:

We zijn de ochtend rustig begonnen met een uitgebreid ontbijt en daarna ben ik aan mijn blog gaan werken en heeft vriendlief het huis schoongemaakt. 



S'middags hebben we bij de Hema geluncht en haalde ik de Ecotools kwasten bij de Da. Ik ben hier erg benieuwd naar. Ook kocht ik een nieuwe ladyshave, want die van mezelf was kaduuk. 



Ik heb de bedankkaartje versierd met leuke bedank stickers. Ik ben blij met het resultaat. S'avonds zijn we druk bezig geweest met muziek dingetjes voor de bruiloft. Ik heb het in tijden niet meer zo leuk gehad. 
 
Maandag 28 april: 

Ik sliep uit tot een uurtje of negen en keek een uitzending van Ontvoert terug en maakte wat artikelen voor mijn blog.




Ik kreeg een tweet van Grolsch (bierbedrijf) over of ik hun kon laten weten wat er precies mis was. Ik had namelijk die zondag een tweet gepast met: Grolsch heeft alweer een teek. Ik tweete een bovenstaande foto terug om ze maar even aan Grolsch voor te stellen. Leuke verwarring zo.


S'avonds kwam de trouwambtenaar langs voor een kennismakingsgesprek. We hebben het erg gezellig gehad en leuke herinneringen opgehaald.



Heb jij de Ecotools kwasten set ook al gehaald bij de Da?