zaterdag 5 april 2014

Essence All about nude palette 01 Nude


Sinds februari heeft Essence hele leuke paletten in het schap met 6 kleurtjes oogschaduw. Ik heb ze ondertussen alle 4 in mijn bezit en vandaag laat ik het All about nude palette zien. Dit palette zit in het gewone schap van Essence en is te krijgen bij de Kruidvat of Trekpleister.


Het palette heet 01 Nude en zoals de naam al zegt bevat hij dus vooral nude tinten. In totaal bevat het palette 8,5 gram product en hij is 12 maanden houdbaar.

De uitstraling van het doosje is vrij goedkoop, maar heeft ook zeker zijn pluspunten. Doordat het doosje doorzichtig is kun je precies zien welke kleuren er in het palette zitten en ook zijn de pans van een goed formaat zodat je de oogschaduws makkelijk op je kwast kan pakken.


Bij het maken van de swatches merk ik dat de oogschaduws vrij poederig en zacht zijn. Hierdoor verlies je sneller product en is het bij het aanbrengen op de ogen wel oppassen voor fall out. qua pigment vind ik de oogschaduws heel erg goed en de kleuren zijn goed bij elkaar te dragen wat het palette handig maakt voor mee op reis.


De ooglook: 


Bij het maken van de ooglook heb ik gelukkig geen last van fall out. Ik gebruikte drie kleuren om deze look te maken en ik begon met de meest rechtse kleur op de bovenste rij. Ik bracht deze aan op mijn bewegende ooglid en daarna bracht ik de paarse kleur (rechts onder) aan in mijn crease. Tot slot bracht ik de kleur die links boven in het palette zit aan op mijn wenkbrauw bot en ik blende de kleuren samen. De oogschaduws laten zich makkelijk blenden en ze blijven nog wel goed zichtbaar.


Ik ben zeer tevreden over dit palette en vind het een goede aanwinst voor mijn stash.


Het palette heeft ook nog eens een leuk prijsje. Je betaald er namelijk maar €3,59 voor. 


Heb jij al een van de  4 'nieuwe' palettes in je bezit?