zondag 13 april 2014

Essence all about sunrise palette 03 Sunrise


Essence heeft in februari het schap veranderd en daarbij zijn er 4 All about oogschaduw palettes uitgebracht. Eerder reviewde ik al het 01 Nude en het 04 Paradise palette en vandaag is het de beurt aan 03 Sunrise.

De All about palettes zijn oogschaduw doosjes met daarin 6 verschillende kleuren oogschaduw en is totaal bevat het palette 8,5 gram product en is 12 maanden houdbaar. Het Sunrise palette is alleen te krijgen bij Kruidvat filialen met een extra Essence schap en kost €3,59. 


Het sunrise palette bestaat uit 6 glinsterende kleuren en vooral de gele kleur vind ik erg goed bij de naam van het palette passen en opvallend van kleur. Zoals bij alle vier palettes zijn de kleuren weer goed met elkaar te combineren.


Bij het maken van de swatches wordt ik blij! De kleuren hebben een hele goede pigmentatie en zien er mooi uit, maar ook is er een nadeel. De oogschaduw heeft namelijk een hele zachte textuur en daardoor brokkelt hij snel af waardoor je al snel product verliest.


Geel is normaal niet mijn kleur, maar ik moest gewoon een ooglook maken waarbij ik de kleur gebruikte. Ik begon met het aanbrengen van de gele kleur op mijn bewegende ooglid en ik liet hem ook een heel klein beetje doorlopen op mijn waterlijn in mijn ooglook. Voor de rest van mijn waterlijn gebruikte ik de bruin grijze kleur, want zwart oogpotlood vond ik te hard bij deze look. In mijn crease gebruikte ik de crème kleur. Deze is ideaal als highlighter en ik blende hem samen met de gele kleur zodat je een mooi verloop van kleuren krijgt.


Ik ben zeer tevreden over dit palette. Ik heb bij het maken van de ooglook wel wat last van fall out gehad, maar door het kleine prijsje vergeef ik het palette! De pigmentatie maakt het ook nog eens dubbel en dwars goed, dus ik kan hem zeker aanraden.



Wat vind jij van dit palette?