woensdag 30 april 2014

Pure deep cleansing Kruidvat kleimasker


Ik probeer iedere zondag een masker te doen, maar afgelopen zondag had ik het te druk, dus heb ik het gisteren alsnog gedaan. Het masker wat ik aanbracht heet Pure deep cleansing en hij is van het eigen merk van Kruidvat. 

Dit masker is een kleimasker en stap 3 van de 5 uit deze gezichtsverzorgingslijn van Kruidvat. Normaal kost hij €2,99, maar ik kon hem voor €1,50 kopen. Vaak is dit niet zo'n goed teken, want dan gaat het product waarschijnlijk uit het assortiment. 

Het masker zit in een tube en hij bevat 75 ml. Het masker is 12 maanden houdbaar en hij bevat salicylzuur. Salicylzuur helpt mee-eters en puistjes tegen te gaan en zorgt ervoor dat de puistjes die je hebt sneller verdwijnen. 


De substantie van het kleimasker is vrij stevig, maar niet plakkerig en wel echt een crème. Het beste is om dit masker 1 a 2 keer per week te gebruiken en er dan een dikke laag van aan te brengen. Je laat het dan 10 minuten op je gezicht zitten en het is belangrijk om het daarna goed af te spoelen met lauw water. 

Mijn mening over dit masker is positief. Hij smeert makkelijk uit en voelt goed aan op mijn huid. Normaal prikken maskers nog wel eens, maar bij deze is het niet zo en ook de geur is lekker, maar omschrijven kan ik hem niet echt. Na het afspoelen ziet mijn huid er rustig uit en hij voelt zacht aan. Ik ben er erg tevreden over. 



Doe jij ook 1x per week een masker momentje?