woensdag 9 april 2014

Essence All about paradise palette 04 Paradise


Nu het mooie weer om de hoek is gekomen pak ik er weer steeds meer leuke kleurtjes bij voor op mijn ogen. Ik maak combinaties van kleuren die ik normaal niet samen zou dragen en hou van fel en opvallend. Het All about paradise palette van Essence past perfect in dat plaatje!

Het All about paradise palette is het vierde palette uit de All about reeks van Essence en daardoor heeft hij ook de naam 04 Paradise gekregen. Het palette is in totaal 12 maanden houdbaar en bevat 8,5 gram oogschaduw. 


Het palette bestaat in totaal uit 6 kleuren namelijk: crème, perzik, roze, geel, groen en blauw.


Bij het maken van de swatches merk ik dat de oogschaduws vrij zacht zijn, maar bij het zien van het pigment wat van de oogschaduws afkomt ben ik meteen blij. De kleuren hebben stuk voor stuk een metallic gloed en zijn passen goed bij elkaar. 


Ik had al meerdere reviews over dit palette gezien en daarbij werden altijd knalkleurige ooglooks gemaakt. Ik besloot het daarom wat neutraler te houden zodat je ook kunt zien dat dat prima kan met dit palette. 

Als eerste bracht ik in mijn ooghoek de groene kleur aan en deze liet ik een stukje doorlopen op mijn waterlijn. Op de andere helft van mijn ooglid bracht ik de perzik kleur aan en tot slot de crème kleur in mijn crease en blende ik de kleuren samen. 


Op mijn oog vind ik helaas de groene kleur qua pigment niet zo goed tot zijn recht komen, maar echt erg vind ik dit niet! Gelukkig hebben de andere kleuren in het palette wel een goed pigment op de ogen, dus dit is niet bij alle kleuren het geval. De oogschaduw blijft goed zitten.


Ik vind dit een heel leuk palette voor het voorjaar! De kleuren zijn een keer wat anders en geschikt voor hele opvallende looks, maar je kunt hem gelukkig ook gebruiken voor een wat subtielere look zoals ik heb gedaan. Dit palette zit in het extra schap van Essence en kost €3,59. 


Wat vind jij van dit kleurrijke palette?