dinsdag 22 april 2014

Mua lipstick Pouty pink


Zondag avond liet ik mijn Mua aankopen zien en gaf iemand aan benieuwd te zijn naar de lipstick. Mua is een merk uit Londen en tot voor kort hadden we dit merk nog niet in Nederland. Toen ik hoorde dat het merk naar Nederland kwam was het eerste wat ik wou kopen een palette, maar toen ik nader onderzoek ging doen kwam ik erachter dat ze ook wel hele leuke lipsticks hebben. De lipstick die ik kocht heet Pouty pink.


De lipstick die ik uitkoos komt uit de matte collectie en de huls is wit van kleur. Persoonlijk vind de huls er een beetje goedkoop uitzien, maar de zilveren accenten maken het wel een beetje goed. Wat ik handig vind is dat je aan de onderkant van de huls kunt zien welke kleur de lipstick heeft. Ik kwam er later door Saskia achter dat dit een dopje is die je eraf kan draaien. Handig! De lipstick bevat 3,8 gram en is voor €3,49 te krijgen bij een aantal Kruidvat filialen. 


De kleur van de lipstick is in de huls knal roze, maar helaas valt dit bij de swatch heel erg tegen. Ik heb hier 3 veegjes aangebracht en merk dat de lipstick moeilijk pakt doordat hij vrij hard is. 


Op mijn lippen heb ik de kleur gelukkig vrij goed kunnen opbouwen en daardoor is hij toch feller geworden bij de swatch. Ik merk dat de lipstick heel zacht aanvoelt op mijn lippen, maar wel vind ik het vervelend dat hij mijn velletjes heel erg benadrukt. Meestal heb ik hier geen last van, doordat ik mijn lippen voor die tijd met lippenbalsem insmeer, maar helaas is het nu wel het geval. Ook de houdbaarheid is niet geweldig. Ik heb hem ongeveer een uurtje gedragen en toen moest hij al bijgewerkt worden! 



Al met al heb ik er een beetje een dubbel gevoel over. Ik vind de lipstick mooi van kleur, maar toch had ik er meer van gehoopt. De houdbaarheid en pigmentatie zijn toch wel een tegenvaller!


Wat vind jij van Pouty pink?