zaterdag 19 april 2014

Blogger's battle inzending opdracht 1 Under the sea


Ik doe mee met de blogger battle's van Leila jane en afgelopen maandag ben ik druk aan de slag geweest met opdracht 1, want deze moest uiterlijk dinsdag ingestuurd worden.

Heel leuk een bloggers battle, maar wat houdt het nu precies in? Er zijn twee thema's namelijk beauty en fashion. Ik als beauty addict doe natuurlijk mee aan de categorie beauty en daarbij heb ik een opdracht gekregen die in het teken staat van deze categorie. Als ik de opdracht klaar had moest ik een mailtje sturen naar Leila met foto's van mijn creatie. Er is iemand die dit gaat beoordelen en aanstaande woensdag krijgen we te horen wie er gewonnen heeft en wat de nieuwe opdracht gaat worden. 

Opdracht 1:
Kennen jullie De kleine Zeemeermin en dan met name het swingende nummer 'under the sea?' Het nummer maakt mij altijd super vrolijk en het leek mij het ideale thema voor de eerste opdracht.

Opdracht 1 van het beauty thema heeft maar één eis: laat het thema 'under the sea' terugkomen in je look. Je mag verder werkelijk alles doen wat je zelf wil. Beauty is heel divers: je kunt een oog look maken, maar ook een nail art of misschien wel een complete make-up en haar look.


Toen ik de opdracht las wist ik vrijwel meteen wat ik wou gaan maken. Ik vind het thema under the sea heel erg leuk en de kleur waar ik als eerste aan dacht was blauw. Ook wou ik wat gaan doen met andere kleuren, want alleen blauw is ook maar zo blauw! Ik koos ervoor om een ooglook te maken met het Technic electric palette die ik ooit voor een prikkie kocht bij de Bart smit (ja de speelgoedwinkel)! 


Ik begon met het aanbrengen van een paarse kleur op en net onder mijn waterlijn. Ik deed dit met de Pro 05 kwast van het Kruidvat. 


Daarna pakte ik mijn platte oogschaduw kwast van de hema erbij en ging ik aan de slag met de  blauw/paarse kleur. Ik bracht deze aan op mijn bewegende ooglid en bracht er meerdere laagjes van aan om de kleur intens te maken. 


In mijn crease bracht ik de knal blauwe kleur aan. Ik deed dit met een platte oogschaduw kwast van Catrice en ik zorgde ervoor dat de kleur overloop tussen beide kleuren goed was. 


Boven de knal blauwe kleur bracht ik de groenige tint aan. Dit deed ik met de Essence blending kwast en ook hierbij zorgde ik ervoor dat de kleuren goed in elkaar over liepen. Ik koos bewust voor deze groenige kleur omdat hij me doet denken aan de schubben van een vis. Deze hebben ook altijd zo'n bijzondere gloed. 


Tot slot bracht ik nog een oranje tint aan in mijn ooghoek over de blauwe kleuren. Ik vind het oranje net wat extra's geven en voor mij is het een kleur die zeker goed past bij het thema. 


Als finishing touch bracht ik de Nyc Big bold volume by the lash mascara aan en ik plakte twee strass steentjes naast mijn oog voor een echte zeemeerminnen uitstraling. 


Wauw wat knalt deze ooglook eruit. Ik vind de kleuren geweldig bij elkaar passen en ik vind de overloop van de kleuren goed geworden. De ooglook is opvallend, maar wel helemaal passend bij mij. 



Ik ben heel benieuwd naar wat de uitslag gaat worden en hoop dat ik kans maak om te winnen!


Wat vind jij van mijn ooglook met het Under the sea thema?