zaterdag 2 april 2016

1 april kikker in je bil


We konden er niet omheen. Een grote file op de A2, een wel heel speciaal drankje op de scoupy app, een speciale Beautygloss rol en nog veel meer. 1 april... De dag dat je iedereen in de maling mag nemen. Zelf ben ik er nooit zo actief mee, maar toch kon ik het niet laten om ook een grapje uit te halen. Gelukkig ben ik zelf nergens in gestonken.
De 1 april grap bestaat al jaren en niet alleen in ons land, maar ook in bijvoorbeeld Frankrijk en Rusland doen ze mee. Voor mijn gevoel is het de laatste jaren veel populairder geworden. Waar je vroeger een grap maakte over een losse veter of een vlek op iemand kleding is dat nu wel anders. Er wordt meer over nagedacht, er worden andere mensen in het complot meegetrokken  en dagen ervoor wordt er al op ingespeeld. 

Ik vind het zelf jammer dat de grappen soms al voor 1 april gemaakt worden. Zo kwam Ola bijvoorbeeld een week geleden met de grap dat de raket ijsjes uit het assortiment zouden gaan. Een goede manier om aandacht te krijgen, maar een 1 april grap kan ik het dan niet meer noemen. 
Ook vind ik het jammer als mensen raden dat het een grap is dat er dan toch ontkent wordt dat het er een is terwijl het dus wel zo is. Je grap is mislukt... Jammer ;) Wat ik ook belangrijk vind is dat je een grap leuk houdt voor beide partijen. Zorg er voor dat je de ander er niet mee kwetst en dat het niet te ver gaat. 



Dit jaar maakte ik op mijn site geen 1 april grap, maar twee jaar geleden deed ik dit wel. Ik maakte toen een blauw oog bij mezelf en vertelde dat ik was gevallen. Niemand had door dat dit niet waar was en op het moment dat ik van iemand privé een mail ontving over hoe het nu met me ging vond ik het te ver gaan. Ze maakte zich zorgen en dat was niet de bedoeling. Ik maakte meteen een artikel over dat het een grap was en ontving veel leuke reactie's!

Waar ik dit jaar wel een grap uithaalde was in mijn zwangerschaps facebook groepje. We zitten in deze groep met 10 vrouwen en allemaal waren we in de eerste twee weken van januari uitgerekend. Ik heb een oude foto van een positieve zwangerschapstest gebruikt en heb ik het borstvoedingsdraadje de vraag gesteld: Als je borstvoeding geeft kun je toch niet zwanger worden? Binnen een minuut ontving ik een reactie met: Echt WEL! Helaas een minuut later iemand die de grap door had, maar ik lag wel in een deuk.


Heb jij gisteren een grap uitgehaald? en ben je zelf ergens in gestonken?