woensdag 6 april 2016

Een vraag per dag voor mama's


Eind oktober zag ik op de blog van Bibian en Manon een leuk boekje met de titel Een vraag per dag voor mama's. Ik wist meteen dat ik dit boekje zelf ook wou hebben en een paar weken later schafte ik hem zelf ook aan. Vanaf 1 januari ben ik erin gaan schrijven en ik vind het zo'n leuk boekje dat ook ik hem met jullie wil delen! 

In het verleden hield ik een dagboek bij waar ik trouw elke dag in schreef, maar door de jaren heen werd dit steeds minder en nu doe ik het helemaal niet meer. Mijn blog is mijn soort van dagboek, maar ik vind het ook leuk om over dingen na te denken die ik niet zelf bedenk! Dit boekje is daar een uitkomst voor. 


Het boekje is geschreven door Danielle Bakhuis en de bedoeling is dat je een jaar lang antwoord geeft op een andere vraag. Dit doe je vijf jaar lang en zo kun je ontdekken wat er door de jaren heen veranderd in je manier van doen en laten, maar ook hoe je over dingen denkt. Het boekje is gericht op het moederschap, maar er staan ook vragen in die daar niet op gericht zijn.


Ik ben begonnen met schrijven op 1 januari van dit jaar. Selena is op 30 december 2015 geboren, maar dat vond ik een vreemde datum om te beginnen, dus ik koos voor 1 januari! Ik probeer iedere dag trouw te schrijven en tot nu toe lukt dat heel goed. Soms mis ik wel eens een dag, maar dit haal ik de volgende dag weer in. Ik vind het belangrijk dat dit niet meer dan twee dagen is, want zo blijft het zo realistisch mogelijk!


Ik ben erg benieuwd naar wat er voor mij gaat veranderen in de komende jaren en moet nu soms wel lachen om de vragen die ik krijg. 

De vragen die zoal in het boekje staan: 

- Wat eet (eten je kind(eren) het liefst?
- Waar erger je je aan bij je schoonmoeder?
- Wat is de gekste kindernaam uit je omgeving? 
- Wat is het beste advies wat je ooit kreeg?  

Als ik het boekje vol heb dan ga ik het bewaren als herinnering voor later. 



Het boekje is onder andere te koop bij Bol en Bruna en kost €14,95. 


Hou jij een dagboek bij? Hoe vaak schrijf je erin?