vrijdag 1 april 2016

De boel weer op de rit


Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben is het hier lange tijd stil geweest. Ik was tijd voor mezelf nodig om het een en ander op de rit te krijgen en bloggen had even niet de prioriteit. Nu 1,5 maand later heb ik alles weer op een rijtje en na 1,5 maand stilte zullen er weer artikelen verschijnen.
De reden dat het stil was was niet zorgwekkend. Om het simpel te zeggen heb ik gewoon het moeder worden nogal onderschat. Ik had verwacht alles vrij snel op de rit te hebben, maar vooral de eerste maand ben ik echt geleefd. Ik stelde mezelf allemaal hoge doelen zoals 3 artikelen per dag posten en beginnen met afvallen en al snel bleek dat ik daar nog lang niet aan toe was. Ik merkte dat het allemaal niet lukte en het voelde alsof ik faalde! Ik leek alles maar half te doen en dat was niet goed voor mezelf. Ik was moe en merkte dat ik steeds meer begon te balen van mezelf en dat ik een onzeker gevoel kreeg. 

Mijn grootste angst was dat ik faalde in het moeder zijn. Voor mij staat Selena op nummer 1. Dat is nu zo en zal ook altijd zo blijven. Ik vind dat zij alle aandacht  en liefde van mij moest krijgen en dat kon ik even niet combineren met het huishouden, sporten, gezond eten en bloggen. Misschien denk je nu: Maar je werkt toch niet? Dat dacht ik dus ook! Selena vraagt veel meer aandacht dan ik ooit gedacht had en om eerlijk te zijn vind ik dat heerlijk! Ik kan de hele dag wel met haar bezig zijn en dat is een van de redenen dat ik er ook voor heb gekozen om te stoppen met werken. Als je me vroeger vroeg wat ik wou worden dan was dit 9 van de 10 keer moeder (ook zuster en kraamverzorgster kwamen voorbij) en dit is nooit anders geworden. Ik geniet van haar aanwezigheid. De lachjes die ze me geeft het samen 'kletsen' en de ontwikkelingen die ze doormaakt. 


Ik wist meteen dat dit enkel een pauze zou zijn wat betreft het bloggen en dat ik zeker weer terug zou komen. Selena heeft steeds meer een vast ritme en dit zorgt ervoor dat ik ook steeds meer aan andere dingen toe kom. Op dit moment heb ik het huishouden redelijk goed op de rit en ook ben ik sinds 1,5 week weer begonnen met gezond eten en ook dat gaat goed! Hier hou ik jullie ook nog van op de hoogte binnenkort. Het enige wat me nog niet echt lukt is het sporten, maar voor mij is dat nu niet het belangrijkste. Dan gaat bloggen toch weer voor stiekem heb ik dat toch wel heel erg gemist. Ik heb het gemist om uitgebreid bezig te zijn met make-up en om mijn verhalen te delen, maar wat ik nog wel het meeste heb gemist zijn jullie! 


Heb jij het moederschap onderschat in de eerste maanden?