vrijdag 31 juli 2015

Babykleertjes via marktplaats



geschreven door Jantina
Iedere (bijna) moeder kent het wel. Al die kleine schattige kleertjes die zo leuk en schattig zijn. Ik kocht veel van deze kleertjes via marktplaats. Vandaag deel ik mijn ervaring met jullie.

Net als zoveel vrouwen begon vrij snel met de zoektocht naar leuke kleding voor de kleine. Ik vond het alleen heel lastig om wat leuks te vonden als je het geslacht nog niet weet. Daarom had ik eigenlijk nog geen kleertjes gekocht voor de 20 weken echo.


Van mijn schoonzus kreeg ik de tip om eens op marktplaats te kijken. Daar staan af en toe hele mooie kledingpakket en op voor een goede prijs.
Je moet even goed zoeken maar als je geduld hebt en regelmatig kijkt heb je misschien wel geluk. En... het is net als het uitpakken van een cadeau. Wat zal er allemaal in zitten..?


Na een korte zoektocht vond ik iemand die verschillende pakketten aanbood in alle maten. Bij haar kocht ik een grote doos met kleertjes in maar 50-56. Volgens mij heb ik er iets van 25 euro voor betaald. Binnen een week was hij binnen. En bijna alle kleertjes waren mijn smaak en ook nog eens in hele nette staat! Het waren ook veel merk kleertjes vooral veel van Prenatal. De kwaliteit daarvan is echt heel fijn.


Toen ik zag hoe mooi deze kleding was besloten we bij haar haar ook nog het pakket te kopen van maat 62-68. Daarbij zaten ook nog Adidas schoentjes en kost ook ongeveer 25 euro. Ik was hier echt super blij mee! Eigenlijk zat alles er in en hoefden we (bijna) niks meer te kopen. Het was eigenlijk de bedoeling om alles wat ik niet mooi vond weer te verkopen maar dat waren echt maar 4 dingetjes of zo haha.




Zodra we de pakketten in huis hadden ben ik alles gaan wassen en in de kast gaan leggen. Het is echt zo leuk om tijdens je zwangerschap met dit soort dingen bezig te zijn! Tenminste dat vond ik wel! Al die mini kleertjes en dan nadenken over je kindje. Hoe de kleding zal staan en wat je leuk kan combineren.




Later in de zwangerschap vond ik nog twee pakketten in de maten 74-80. Deze waren iets kleiner maar ook echt super blij mee.


Nu waren we dus voor ongeveer 100 euro klaar voor alle kleertjes inclusief jasjes en slaapzakken.
Marktplaats is echt een aanrader als het om baby kleertjes gaat. Ook andere baby benodigdheden kun je daar prima kopen. Het word allemaal maar kort gebruikt en als je het goed schoonmaakt is het vaak weer zo goed als nieuw!


Elke maand deel ik een aantal van mijn favoriete baby look met jullie.


Hebben jullie wel eens kinderkleding gekocht via marktplaats? Wat was jullie ervaring hiermee?