dinsdag 28 juli 2015

Pregnancy questions



Op de blog van Bibian en Manon kwam ik een artikel tegen met zwangerschapsvragen. Bibian vulde hem in toen ze 17.5 weken zwanger was en ik zit vandaag ongeveer op dezelfde termijn, want ik ben vandaag precies 4 maanden zwanger! Ik heb de vragen overgenomen en ingevuld.

1. Hoe ver ben je nu?
Ik ben vandaag 18.2 weken zwanger wat neerkomt op 4 maanden precies!

2. Hoeveel ben je aangekomen/wat is je omvang?
Ik denk dat het nu ongeveer een kilo is en daar ben ik best blij om! Ik heb natuurlijk bijna dagelijks overgegeven tot een paar weken geleden, dus dat zou ook wel een beetje meegewerkt hebben! Helaas was het vorige week wel 1,4 erbij in die week, dus dat was wel even slikken, maar het hoort erbij!

3. Zwangerschapskleding?
Ik loop het liefst in een legging van de Hema met een jurkje of een rokje, maar ik heb ook drie zwangerschapsbroeken in mijn kast liggen. Gewone broeken kreeg ik volgens mij in week 8 al niet echt meer dicht. Zwangerschapsshirtjes ben ik niet van plan te kopen. Dan koop ik liever een gewoon shirtje een maat groter, want dat is een stuk goedkoper.

4. Striae? 
Nog niet, maar ik wil wel meer gaan smeren om dat ook zo te houden!

5. Slaap?
Ik ben iedere ochtend op tijd weer wakker en wordt ook regelmatig s'nachts wakker omdat ik naar de wc moet. Verder merk ik ook wel dat ik extra veel moe ben. Vaak ga ik dan nog even wat extra slapen.


6. Beste moment van deze week?
Vanochtend moest ik naar de verloskundige en heb ik het hartje weer gehoord. Ik blijf het bijzonder vinden dat er iets in mijn buik groeit. Ook trapte ze twee keer heel hard. Ons meisje is een voetballer. 
7. Slechtste moment van deze week?
Bij de verloskundige kreeg ik te horen dat ik voor de 20 weken echo naar het ziekenhuis moet en dat maakt me onzeker. Ik heb zelf wat problemen met mijn nieren en dat willen ze extra controleren. Heel goed dat ze het in de gaten houden, maar ik wordt er wel bang van. 
8. Mis je iets?
Eieren met een zachte dooier en met het warme weer een lekker fruitig biertje! Gelukkig is het voor een goed doel!
9. Bewegingen?
Regelmatig. Het voelt nu nog aan als vlindertjes die in mijn buik ronddartelen. Heel bijzonder!
10. Food Cravings?
Ik heb nog niet echt trek in een specifiek ding, maar ik heb wel momenten dat ik ineens heel veel zin in iets heb en dan moet ik dat echt hebben! 
11. Iets dat je misselijk of bleh maakt?
Vieze luchtjes! Een paar weken geleden werd ik nog heel misselijk van pepermunt wat ervoor zorgt dat ik mijn tanden niet kon poetsen zonder over te geven. Peutertandpasta was mijn redding! 


12. Geslacht?
Een meisje!
13. Kwaaltjes?
Misselijkheid, maagzuur en sinds 1,5 week last van mijn rug. 
14. Navel in of uit?
Nog gewoon zoals altijd. Erin dus. 
15. Blij of chagrijnig?
Heel erg wisselend. In de ochtend ben ik eigenlijk altijd chagrijnig en door de dag heen heb ik veel last van stemmingswisselingen. 
16. Waar kijk je naar uit?
Naar hoe het allemaal verder zou verlopen in de zwangerschap en daarna het vasthouden van ons meisje en als gezinnetje leuke dingen samen doen.

Wat kun jij je nog herinneren van toen jij 4 maanden zwanger was?