vrijdag 31 juli 2015

De eerste keer... Bijhouden/ideetjes


Geschreven door Jantina 
De eerste keer dat je kleintje iets nieuws doet is voor iedere ouder een speciaal moment. het is leuk en spannend en als ouder kun je dan niks anders doen dan trots zijn op je kind. Om deze mijlpalen niet te vergeten zijn er verschillende manieren om dit bij te houden. iets wat ik zelf echt ontzettend leuk vind! Hier zien jullie een paar voorbeelden van leuke manieren om dit  bij te houden.



Baby’s eerste jaar - Pauline Oud (IBSN - 978905964837)
In dit leuke boekje beantwoord je welke mand (in het begin elke week) een [aantal vragen die passen bij de leeftijd van je kindje. In de eerste weken zijn het vooral vragen als: “Ben ik al buiten geweest?” en “Hoe vaak drink ik?” Later, als de kleine een paar maanden is, zijn er vragen als:”welk spelletje s mijn favoriet?” “Wat eet ik het liefst?” en “Heb ik iets nieuws geleerd?” Ook kun je op andere pagina’s mijlpalen invullen. “Wanneer kon ik….”

positief:
  • Erg leuk boekje om bij te houden.
  • Vragen passen goed bij leeftijd.
  • Stevig boekje dus blijft lang mooi
negatief:
  • Het boekje is gebonden met een lintje die je elke keer open moet maken omdat anders de pagina’s kunnen scheuren.



Ik vind dit een erg leuk boek en zal dit ook zeker aan iedere moeder aanraden. In deze serie zijn nog veel meer van dit soort boeken. bijvoorbeeld: “mijn 9 maanden dagboek” “mijn opgroeiboek 1 tot 4 jaar” en “mijn kleinkind” deze laatste is ook een heel erg leuk cadeau voor opa en oma. Hierover schrijft Paola binnenkort. De boekjes kun je vrijwel overal kopen. ik kocht ze bij Prenatal voor  
€14,95.


Babymomenten.
Dit zijn 44 kaarten met daarop de belangrijkste stappen in het leven van je baby. Ze zijn erg leuk en per onderwerp zijn er een paar vragen. Een aantal onderwerpen zijn bijvoorbeeld: uit logeren, zwemmen, eerste hapje en eerste stapje. Daarnaast zijn er kaarten met daarop de leeftijd. Het aantal weken/ maanden tot de eerste verjaardag. Ook zitten er in dit doosje kaarten over de zwangerschap en weetjes. Verder zit er ook nog een cd in met 11 kinderliedjes.

Positief:
  • Leuke kaartjes met vrolijke kleurtjes en plaatjes.
  • Veel verschillende momenten komen naar voren.
  • Stevig bewaardoosje.
  • Duidelijke plek voor de datum.
Negatief:
  • Geen speciale plek voor de naam van het kind
  • Losse kaarten dus lastig op volgorde te houden.
  • De cd valt erg tegen.



Op zich vind ik deze kaarten erg leuk. toch baal ik er van dat er niet echt een handige manier is om dit op volgorde te houden. verder wel erg leuk. Ik kocht dit setje bij de BabyPark voor €9,99.


Wat vinden jullie een leuke manier om dit soort dingen bij te houden?